چگونه یک فرد یا انسان خوب باشیم؟ اهمیت خوب بودن

اگر از بیست نفر سؤال کنید که معنای خوب بودن چیست، احتمالاً بیست پاسخ متفاوت خواهید شنید. آنچه افراد چگونه ویژگی های خوب شخصیت ها را درک می کنند بسته به عوامل مختلفی دارد. دین، ​​پیشینه قومی خانوادگی، همه در شکل گیری عقاید شخصی نقش دارند.

به طور کلی، اکثر مردم تمایل به خوب بودن دارند. اما، بدون دانستن اینکه چه چیزی باعث می شود فرد “شخص خوبی” شناخته شود، دستیابی به آن غیرممکن است. برای بسیاری، مبارزه بین تلاش برای خوب بودن و داشتن خصوصیات منفی شخصیت می تواند باعث اضطراب شدید یا افسردگی شود. ما در این مقاله از جعبه ابزار ذهنی در مورد برخی از این موضوعات و چگونگی غلبه بر آنها صحبت خواهیم کرد.

خوبی چیست؟

کلمه “خوب” به عنوان “فضیلت، درست و ستودنی؛ مهربان و خیرخواه” تعریف شده است.

مریام وبستر

از هنری دیوید توراو نقل شده که گفته است: “خوبی تنها سرمایه ای است که هرگز تمام نمی شود.”

ویژگی های یک شخص خوب

چگونه یک فرد یا انسان خوب باشیم؟ اهمیت خوب بودن

یک فرد خوب اغلب دارای عادت ها یا ویژگی هایی است که باعث می شود او نسبت به دیگران متمایز شود. چند مورد از این ویژگی ها عبارتند از:

همدلی

یک فرد همدل درکی درست از احساس دیگران را بیان می کند. همدلی به عنوان یک احساس عملی بیان می شود، نه فقط بیان کلامی احساس. افرادی که صدمه می بینند غالباً آرزوی داشتن شخصی را دارد که بفهمد چه احساسی دارد.

صداقت

شخصی که می خواهد فرد خوبی باشد سعی می کند با خود و دیگران صادق باشد. عدم صداقت یکی از راه های خراب کردن یک رابطه است و باعث می شود دیگران دید منفی به شخص داشته باشند.

فروتنی

فروتن بودن به معنای این نیست که شخص خود را تحقیر کند. در عوض، فردی که فروتن است، بدون انتظار توقع، حاضر است با دیگران مهربان باشد. یک فرد فروتن حاضر است به دیگران کمک کند و انتظار ندارد که در عوض چیزی دریافت کند.

انصاف

انصاف و رهایی از تعصبات شخصی بدان معنی است که فرد می تواند بدون سوگیری نظر خود را ابراز کند. این امر نشان دهنده تعهد به اصول اخلاقی است، بدون آنكه به عقاید دیگران متعهد باشید.

مسئولیت

مسئولیت انجام کارها برای یک شخص نشانه بلوغ و یک ویژگی شخصیتی خوب است.

چرا خوب بودن مهم است؟

رفتارهای شما به ایجاد حسن شهرت شما کمک می کند. ممکن است برخی از افراد به عنوان خودخواه، حریص یا ترسناک شناخته شوند. برخی دیگر ممکن است به عنوان یک دوست مهربان، سخاوتمند و فروتن به نظر بیایند. حسن شهرت شما، فرصتهایی را ایجاد می کند که در زندگی باعث ارتقاء شما می شود.

حسن شهرت، راهی برای پیروی ما در طول سالهاست. در زیر بحث خواهیم کرد که چگونگی انتخاب و حسن شهرت ما بر زندگی ما تأثیر می گذارد، و چرا خوب بودن مهم است.

خوب بودن یا بد بودن چگونه می تواند در شغل شما تأثیر بگذارد

برای یک لحظه در نظر بگیرید که شما صاحب یک شرکت بوده اید و نیاز به استخدام یک کارمند جدید دارید. در میان نامزدهای بالقوه، دو نفر دارای رزومه فوق العاده ای هستند. با این وجود، وقتی فراتر از کلمات موجود در رزومه می روید، و پرس و جو می کنید. به شما گفته می شود که او در کار پرشور، صادق و بسیار پاسخگو است. کاندیدای دیگر اما، به شما گفته می شود همیشه دیر به سرکار می آید، جرات مطرح کردن خواسته های خود را ندارد. ناگهان، رزومه شخصی که ویژگی های مثبتی دارد در چشم شما پررنگ می شود!

عادت های پرشور بودن و صداقت، راه هایی برای نشان دادن خود به عنوان “یک فرد خوب” است. انتخاب بین خوب بودن و بد بودن می تواند بر حرفه شما تاثیر بگذارد.

خوب بودن، بد بودن و روابط

بدون شک، رفتار ما (چه خوب و چه بد) بر روابط ما با دیگران تأثیر خواهد گذاشت. عادت های بد یا رفتار نادرست، در نهایت باعث می شود مردم به اخلاص و اعتماد به نفس ما شک کنند. از طرف دیگر داشتن یک نگرش بخشنده، صادق بودن و از خود گذشتگی ویژگی هایی است که افراد در هنگام ایجاد یک دوستی طولانی مدت یا رابطه صمیمی به دنبال آن هستند و احساس امنیت می کنند. داشتن روابط یک سرمایه گذاری است و افرادی که می خواهند روابط سالمی داشته باشند، به دنبال افرادی هستند که احساس امنیت به آنها دهند. افراد به دنبال دوستانی نیستند که آنها را ترک کنند، در کنار آنها احساس ناراحتی کنند یا آنها را زیر سوال ببرند.

کسب احترام دیگران

درهای احترام دیگران وقتی به دیگران احترام می گذارید، راحت تر باز می شوند. داشتن اعتبار و حسن شهرت تاثیر زیادی بر روابط ما با کارفرمایان و همسالان خود دارد. وقتی افراد دیگر به شما احترام می گذارند، شما به احتمال زیاد تأثیر مثبتی در زندگی آنها داشته اید.

احترام به خودتان

اگر در احترام گذاشتن به خودتان مشکل داشته باشید، دیگران نیز به شما احترام نخواهند گذاشت. عمل به روشی مناسب و با عادات صادقانه و ویژگی های خوب و اخلاق شغلی خوب، به شما احساس غرور و حق احترام به خود را ایجاد می کند.

احساس یک حس هدف

هر عملی که انجام می دهیم حس مفید بودن یا احساس پشیمانی را ایجاد می کند. یادگیری رفتار خوب و تمرین روزانه آن، احساس داشتن هدف را در شما به وجود می آورد. هرچه هدف بیشتری احساس کنیم، برای انجام امور خوب در زندگی مصمم تر می شویم.

خوب بودن به نظر سخت می رسد

آیا تابحال احساس کرده اید که هر چقدر هم که تلاش می کنید، نمی توانید زندگی خود را در مسیر صحیح قرار دهید؟ مهم نیست که گذشته فرد چگونه است، همه ما روزهایی را تجربه می کنیم که به نظر می رسد کمی دشوارتر از همیشه است. زندگی یک سفر است. هر روز باید با هدف زندگی کرد.

برای بسیاری، تلاش برای خوب بودن یا تغییر عادات ناسالم سخت است. صحبت با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده نزدیک ممکن است روشی مناسب برای بدست آوردن بینشی در مورد چگونگی رفتار شما بر دیگران باشد. علاوه بر این، اگر مسئله خوب بودن موضوعی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید و می خواهید به آن برسید، جستجوی مشاوره یک مشاور یا درمانگر راهی عالی برای گفتگو در مورد احساسات شما و یادگیری راهکارهای خوب بودن است.

نتیجه

وقتی از افراد سؤال می شود، بیشتر مردم خواهند گفت كه می خواهند فرد خوبی باشند. فواید خوب بودن، مانند داشتن روابط محکم یا تأثیر مثبت بر دیگران غیرقابل انکار است. در حالی که اکثر رفتارها در دوران کودکی آموخته می شود بدان معنی نیست که رفتار بد را نمی توان تغییر داد. صداقت با خود اولین قدم برای تبدیل شدن به یک فرد خوب است. با ابزار مناسب می توانید فرد خوبی باشید.

امتیاز 4.3 (25 مشارکت)
مطالب مرتبط
4 نظرات
  1. احمد راشد می گوید

    خیلی مفید واقع شد ممنون

  2. مبین می گوید

    خیلی کوتاه ، خیلی مختصر ، پر از آموزش و دانستنی .

    عالی بود !

  3. سبحان می گوید

    من خوب بون رو از آقا یاد گرفتم امید وارم همتون پایپبد به ارزش های انقلاب و دستاورد های این دولت غیور باشید

  4. مریم می گوید

    نپرسیدن از انصاف

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.