12 جمله روانشناسی معروف، جملات روانشناسی عمیق

جملات قصار یا نقل قول ها می توانند درک درستی از خود به ما بدهند، یا الهام بخش دستیابی به اهداف شخصی مان باشند. روانشناسان جملات زیادی دارند اما برخی از این سخنان به دلیل تاثیری که داشته اند بیشتر از بقیه اهمیت دارند.

12 جمله روانشناسی معروف، جملات روانشناسی عمیق

ما می دانیم چه کسی هستیم اما نمی دانیم چه چیزی نیستیم.

اوفلیا در هملت

شکسپیر این نقل قول الهام بخش را برای ما به ارمغان آورده است. اما یعنی چه؟ یعنی ما می توانیم هر چیزی باشیم. ما هویت خود را اکنون می دانیم اما می توانیم به هرچه می خواهیم تبدیل شویم.

من شکست نخورده ام. فقط 10،000 مورد پیدا کرده ام که کار نمی کنند.

توماس ادیسون (1947-1947)

ادیسون، این نبوغ مبتکر می گوید پایداری در برابر ناامیدی، کلید موفقیت است. امتناع از شکست از نظر تلاش هایی که “کار نمی کنند” می تواند به شما در ادامه کار کمک کند تا زمانی که راه حلی را پیدا کنید.

مغز انسان از آسمان وسعت بیشتری دارد.

امیلی دیکینسون (1830-1886)

دیکینسون با نوشتن مطالب خوب قبل از اینکه حتی علم علوم اعصاب فهمیده باشد که سیستم عصبی ما پتانسیل ایجاد تریلیون ها اتصالات سیناپسی را دارند، در مورد قدرت مغز انسان صحبت کرده است. در ذهن ما می توانیم به هر کجای جهان یا فراتر از آن سفر کنیم.

من ملزم به موفق شدن نیستم، اما من ملزم هستم تا به بالاترین ظرفیت خود برسم.

آبراهام لینکلن (1809-1865)

اگر نمی دانستید که لینکلن نویسنده این نقل قول است، ممکن است فکر می کردید که آبراهام دیگری – یعنی آبراهام مازلو – نویسنده آن است. مطابق نظریه خودشکوفایی مازلو، ما در تلاش هستیم تا به پتانسیل درونی خود برسیم که ممکن است منجر به موفقیت شود. “ظرفیت ما” توانایی منحصر به فرد ما برای رسیدن به بهترین چیزی است که می توانیم باشیم.

فقط ضبط کننده حقایق نباشید، بلکه سعی کنید به رمز و راز سرچشمه حقایق نفوذ کنید.

ایوان پاولوف (1849-1936)

فیزیولوژیست برنده جایزه نوبل، پاولوف مطمئناً کسی بود که به اسرار رفتاری نفوذ کرده و این نقل قول، جوهره روش علمی را به تصویر می کشد. چه دانشمند باشید و چه نباشید، درک “اسرار” اطرافتان، می تواند به شما کمک کند مغز و ذهن خود را در شرایط برتر نگه دارید.

بزرگترین کشف نسل من این است که انسان می تواند زندگی خود را با تغییر نگرش ذهنی تغییر دهد.

ویلیام جیمز (1918-1942)

آنچه این نقل قول عالی را ایجاد می کند، حمایت آن از داروهای تغییر دهنده ذهن نیست، بلکه این است که ما می توانیم زندگی خود را با تغییر در تفسیر حوادث زندگی خود تغییر دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، هملت هم نقل قولی دارد.

هیچ چیز خوب یا بد نیست، اما فکر ما باعث می شود که چنین شود.

شکسپیر (هملت)

نمایش نامه ها معمولا حاوی جملات زیبای بسیاری هستند. در صدر آنها شکسپیر، از نظر روانشناختی حاوی نقل قوق های زیادی است.

سوزان فولکمن و ریچارد لازاروس، محققین استرس، ارزیابی و مقابله با استرس را نتیجه برداشت ذهنی فرد می دانند. این تفسیر اکنون سنگ بنای تئوری های شناختی استرس است. شما می توانید این نقل قول را در زندگی خود پیاده کنید. به این معنی که اگر افکار خود را در مورد وضعیت تهدیدآمیز تغییر دهید، می توانید استرس خود را نیز کاهش دهید.

آموزش وقتی زنده می ماند كه آنچه آموخته شده فراموش شود.

بی اف اسکینر (1904-1990)

نویسندگان جملات روانشناسی اغلب فلسفه خاصی به زندگی دارند. تحقیقات و نوشته های اسکینر ملاحضات بسیار زیادی در امر آموزش برای معلمان و افراد جامعه ایجاد کرده است.

در هر کودکی در هر مرحله از رشد اعجاز جدیدی برای آشکار شدن وجود دارد.

اریک اریکسون (1902-1994)

مشاهدات اریکسون در مورد رشد روانی بشر، روانی راهی برای دیگر متخصصین تحول انسان باز کرد تا به رشد انسان با دیدگاه های تازه ای بنگرند.

یادگیری زیاد به معنی فهم زیاد نیست.

هراکلیتوس (544-483 B.C.)

اگر با تئوری “هوش عملی” استرنبرگ، “هوش هیجانی” گلمن یا مفاهیم “هوش چندگانه” گاردنر آشنا باشید، می توانید درک کنید که آزمون های هوشی لزوماً توانایی ما برای موفقیت در زندگی را پیش بینی نمی کنند. متغییرهای زیادی در یادگیری دخیل هستند. زمان زیاد برای یادگیری لزوما به معنای فهم و درک زیاد و موفقیت های بعدی نیست.

از بین رفتن احساس مسئولیت عامل تسلیم شدن در برابر اقتدار است.

استنلی میلگرام (1933-1984)

اگر قرار باشد کسی درباره اهمیت مسئولیت اجتماعی صحبت کند، استنلی میلگرام است. میلگرام با نشان دادن اینکه مردم عادی می توانند اعمال ظالمانه ای نسبت به دیگران انجام دهند، کمک کرد تا راهی برای روانشناسان اجتماعی فراهم شود تا در رابطه با اینکه چرا برخی تحت تاثیر قدرت بالاتر از خود به برخی دیگر ظلم می کنند.

ما باید یاد بگیریم که مثل برادر یا با هم زندگی کنیم.

مارتین لوتر کینگ جونیور (1929-1968)

از بین بردن مرزهای مصنوعی که باعث ایجاد اختلاف بین گروه های مختلف شده، تنها را زیستن توام با آرامش است. اگر نتوانیم از تله های خود تخریبی ناشی از تفرقه افکنی که بر اساس نژاد، جنسیت، مذهب، سن و سایر مقولات تعریف شده اجتماعی دوری کنیم، “به عنوان احمق” هلاک خواهیم شد.

امتیاز 2.8 (5 مشارکت)
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. محمد می گوید

    سلام انتقال امواج مغزی از طریق امواج الکترومغناطیسی از انسانی به انسان دیگر در این روش می‌توانید تصاویر مغزی طرف مقابل را در مغز خود ببینید یا با ان ارتباط مغزی برقرار کنید و حرف بزنید ( البته طرف مقابل خبر نداشته باشد فکر می‌کند یا با خودش حرف می‌زند و یا دیوانه شده )یعنی شکل گیری پیونده مغزی از طریق امواج الکترومغناطیسی!ایران با امواج الکترومغناطیسی از طریق دکل‌های مخابراتی و ماهوارهای ایران امواج مغزی انسان را انتقال می‌دهداین کار برای جاسوسی و یا بهتر بگم برای برداشت اطلاعات از مغز دیگران انجام می‌دهند!ولی فقط این نیست وقتی امواج مغزی خودشان را روی مغز دیگران انتقال می‌دهند( با افزایش امواج الکترومغناطیسی در انتقال) میتوانند مغز طرف مقابل را کنترول کنند تا حدی که روح انسان در آن لحظه هیج کنترولی روی مغز ندارد هر چه گفتیم این کار جحل است جهالت است گوش ندادند این پیام را برای شما فرستادیم تا بدانید هم درد را با این امواج انتقال می‌دهند وهم بیماری را از شخص به شخص دیگر از طریق امواج مغزی انتقال می‌دهند این امواج از حد مجاز بیشتر بوده و بائث نوسان در مدار الکترونیکی می‌شود همان اتفاقی که در تداخل این امواج با هواپیما روخ داد یعنی سقوط!با امید به خدا این پیام بتواند در شناخت بیماری به شما کمک کند با تشکر
    فراموش نکنید وقتی(سلول) الکترون مغز از طریق امواج الکترومغناطیسی انتقال پیدا می‌کند اگر شخص بیمار باشد بیماری نیز انتقال پیدا می‌کند می‌توان بیماری را به یک نفر یا چندین نفر هم زمان انتقال داد!
    در ایران برای پیدا کردن جای اشخاص از طریق خطوط موبایل آنها را رهگیری می‌کنند

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.