مراحل یادگیری و روش های یادگیری سریع و هوشمند

راهکار هایی برای یادگیری سریع و هوشمند

ده روش یادگیری سریع در این مقاله برای شما آورده شده است که میزان موثر بودن این 10 روش یادگیری به اینکه چه کسی یادگیری سریع را انجام می دهد، چه موادی مورد نیاز است و ویژگی های آن بستگی دارد.به طور خلاصه، محققان تصویری جامع از اینكه كدام یك از روش های یادگیری سریع در چه زمانی، چرا و برای چه کسانی موثر است، ایجاد می كنند.

بهترین روش های یادگیری سریع

ما در این مقاله قصد داریم موثرترین و مفیدترین روش های یادگیری سریع را به شما معرفی کنیم. فقط دو روش از ده روش یادگیری دارای کاربرد بالایی هستند.

1. تست عملی

تمرین عملی کم یا بدون خطر توسط مربی برای بررسی تسلط فرد است. تست تمرین مانند امتحانات نهایی یا آزمون های دولتی نیست. این یک ارزیابی تکوینی است برای دیدن آنچه دانش آموزان می دانند و یا نمی دانند.

تمرین عملی نقش مهمی در آموزش دارد زیرا این یک روش سریع برای معلمان است که می توانند بفهمند که دانش آموزان در چه سطحی هستند. مزیت دیگر تست عملی این است که به دانش آموز نشان می دهد چه کاری انجام می دهد و چه چیزی نمی داند. این کار تنظیم برنامه یادگیری را ساده و موثر می کند، بنابراین دانش آموز می تواند به جای اینکه روی آنچه قبلاً می دانسته وقت بگذارد، بیشتر وقت خود را روی آن چه که نمی داند بگذارد.

در این مطالعه، شرکت کنندگان اطلاعات 80٪ را با آزمایش عملی به یاد می آوردند در حالی که 36٪ را با مرور مواد در مقایسه با این یک پیشرفت قابل توجه در کارآیی است و همان چیزی است که آزمایش عملی را در راس روش های یادگیری انبوه قرار می دهد.

دو دلیل وجود دارد که به نظر می رسد تست عملی از روش های یادگیری سریع و موثر است:

1. تأثیر مستقیم
2. اثر واسطه ای

روش های یادگیری سریع

تاثیر مستقیم

تأثیر مستقیم به معنای عمل گرفتن یک آزمون یا مسابقه است که نحوه توجه و ذخیره اطلاعات مغز را تغییر می دهد. اکثر افراد تلاش زیادی برای بازیابی اطلاعات در طول یک آزمون می کنند، حتی یک آزمون سازنده که برای بررسی درک مطلب طراحی شده است.

اثر واسطه ای

واسطه ها، نشانه ها و اهداف را به هم متصل می کنند. در مورد یک تست تمرینی، نشانه سوال آزمون عملی و هدف پاسخ است. به نظر می رسد آزمایش عملی با کمک به مغز در سازماندهی بهتر اطلاعات، این واسطه ها را بهبود می بخشد.

بنابراین اگر مجبورید فقط یک روش یادگیری را انتخاب کنید، تمرین عملی را امتحان کنید. می توانید کلید پاسخ را بپوشانید و آن را به صورت انفرادی امتحان کنید یا می توانید از یک دوست بخواهید تا از شما مطالب را سوال کند، بنابراین شما متوجه نکاتی که نمی دانید خواهید شد. از این طریق می توانید در ادامه تمرین، راه خود را برای تسلط واقعی بر روی مطالب ، به آنچه نمی دانید متمرکز کنید.

2. تمرین توزیع شده

نحوه برنامه ریزی جلسات مطالعه مهم است. در این مطالعه، برخی از افراد در شش جلسه مطالعه پشت سر هم شرکت کردند. بقیه بین هر جلسه یک روز تعطیل بودند و گروه آخر بین هر جلسه یک ماه وقت داشتند. گروهی که شش جلسه را پشت سر هم گذراندند، اطلاعات بیشتری را زودتر حفظ کردند (پس از جلسات دو و سه) با این حال، گروه هایی که مدتی مرخصی گرفتند در نهایت اطلاعات بیشتری را حفظ کردند (پس از جلسه ششم).

یکی از روش های یادگیری سریع این است که اگر می خواهید چیزی را واقعاً یاد بگیرید و آن را در حافظه طولانی مدت ذخیره کنید، کمی وقت بگذارید تا اطلاعات بین هر جلسه مطالعه را هضم کنید. مطالعه دیگر نشان داد که شرکت کنندگان 47٪ از اطلاعات را با مطالعه فاصله در مقابل 37٪ با مطالعه انبوه (گرفتگی) به یاد می آورند.

جلسات مطالعه خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. بین جلسات مطالعه حداقل 24 ساعت به خود فرصت دهید.

3. بازجویی مفصل

در صورتی که یک کودک نوپا در خانه داشته باشید، با این سوال بیگانه نخواهید بود:

 “چرا؟”

به نظر می رسد، این پرسش اولین روش یادگیری نسبتاً مفید برای ما می باشد- بازجویی مفصل. کلید بازجویی مفصل “یادگیری دانش آموزان برای تولید توضیحی برای یک واقعیت صریحاً بیان شده” است.

به عبارت دیگر ، وادار کردن آن ها به پاسخ “چرا؟”

در این مطالعه، شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند.
  • اولین گروه حقایق را مستقیماً آموخت.
  • گروه دوم توضیحات مربوط به هر واقعیت را خواند .
  • سومین گروه مورد بازجویی مفصل قرار گرفت.

از آن ها خواسته شد تا توضیح دهند که چرا هر واقعیتی چنین است. پاسخ گروه بازجویی مفصل 72٪ دقیق بودند، در حالی که دو گروه دیگر 37٪ دقیق بودند، این بدان معناست که گروه بازجویی مفصل عملکرد بهتری نسبت به گروه های دیگر داشت.

به نظر می رسد که بازجویی مفصل موثر باشد، زیرا این برنامه ها افراد را فعال می کند، و این بدان معناست که به افراد کمک می کند اطلاعات جدیدی را در آنچه می دانند پیدا کنند. این می تواند دلیلی باشد که بازجویی مفصل برای افرادی که اطلاعات بیشتری درباره یک موضوع دارند موثرتر است. آن ها بهتر می توانند دلیل چنین چیزی را توضیح دهند و اطلاعات جدیدی به ثروت دانش خود اضافه کنند.

یادگیری کودک

4. توضیح خود از روش های یادگیری سریع

تبیین از خود هنگامی است که یادگیرنده ارتقا می یابد تا در حین یادگیری اصل چیزی را یاد بگیرد. ایده این است که توضیح چگونگی کار کردن به آن ها کمک می کند تا این اصل را به مشکلات آینده منتقل کنند.

در این مطالعه، شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند.

یک گروه قبل از اینکه بخواهند سوالات عملی را حل کنند توضیح مختصری درباره مشکلات دشوار دریافت کردند.

از گروه دیگری خواسته شد در هنگام پاسخگویی به سوالاتی، درمورد حل مسئله خود توضیح دهند.

گروه آخر به همه سوالات پاسخ دادند و پس از واقعیت کار خود را توضیح دادند. دو گروهی که از آن ها خواسته شد کار خود را توضیح دهند بهتر از گروهی بودند که وقتی از آن ها خواسته شد در آزمون انتقال که نیاز به دانش یک اصل مشابه دارد، شرکت نکردند.

مشکلی که در توضیح خود وجود دارد این است که همیشه یک روش مرتبط نیست. مفید بودن آن به آنچه می خواهید یاد بگیرید بستگی دارد. با این حال، هنگامی که توضیح کار خود منطقی است، تحقیقات نشان می دهد که به شما کمک می کند این مهارت ها را به مشکلات مربوط به آینده منتقل کنید.

5. تمرین همپوشانی شده از روش های یادگیری سریع

تمرین بافته شده زمانی است که شما یک مهارت قدیمی را در یک درس جدید قرار می دهید. به عنوان مثال، اگر در حال یادگیری چگونگی یافتن حجم یک مثلث هستید، می توانید سوالی از درس قبلی در مورد حجم مربع ها بگنجانید. این ترکیب مواد قدیمی در مواد جدید است. این یک اثر تجمعی در یادگیری سریع ایجاد می کند و به شما کمک می کند بین دروس مختلف ارتباط برقرار کنید.

در این مطالعه، تمرین مرطوب به افراد کمک نکرد تا عملکرد بهتری نسبت به تمرین مسدود شده داشته باشند (زمانی که درس ها از یکدیگر جدا هستند). با این حال، هنگامی که از دانش آموزان خواسته شد یک هفته بعد یک معیار را امتحان کنند که از آن ها می خواهد مشکلات جدید و در عین حال مرتبط را حل کنند، زبان آموزان جدا شده 43٪ بهتر از فراگیران بلوک بودند.

مشابه تبیین خود، یادگیری لایه ای همیشه منطقی نیست. باز هم، این به آنچه می خواهید یاد بگیرید بستگی دارد، اما اگر بتوانید مطالب قدیمی را در درس های جدید بگنجانید، یادگیری لایه ای می تواند به شما کمک کند درک بالاتری از پیچیدگی ها و ارتباطات بین ایده ها داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند در آینده به حل یک مسئله بهتر بپردازید و به شما کمک کند آنچه را که یاد می گیرید به قسمت های دیگر انتقال دهید.

روش های یادگیری با سودمندی کم

محققان همچنین پنج روش یادگیری را به عنوان روش های یادگیری کم کارآیی دسته بندی کردند. متأسفانه، این روش های یادگیری اغلب روش هایی هستند که افراد برای یادگیری مطالب جدید به کار می برند.

6. جمع بندی از روش های یادگیری با سودمندی کم

خلاصه نویسی – بیرون کشیدن نکات اصلی – فقط به همان اندازه دقیق و برجسته خلاصه مطالب شما موثر است. برخی مطالعات نشان می دهد که جمع بندی اطلاعات به دانش آموزان در حفظ اطلاعات کمک می کند، اما برای استفاده یا انتقال این اطلاعات عالی نیست.

7. برجسته سازی از روش های یادگیری با سودمندی کم

برجسته سازی اطلاعات به شما در یادگیری آن کمک نمی کند. تحقیقات نشان می دهد که برجسته سازی اگرچه آسان است، اما به شما در یادگیری مطالب کمکی نمی کند.

8. کلمه کلیدی Mnemonic از روش های یادگیری با سودمندی کم

Mnemonics زمانی است که برای به خاطر سپردن مجموعه ای از ایده ها، نوعی میانبر (مانند اختصارات یا مخفف اختصاری) ایجاد می کنید. معروف ترین آن ممکن است ROYGBIV باشد تا رنگ های رنگین کمان را به خاطر بسپارد.

مشکل mnemonics این است که کارآیی ندارند. برای ایجاد و حفظ آن ها زمان و انرژی زیادی لازم است. آن ها همچنین خاص هستند. فقط با mnemonics می توانید چیزهای خاصی را یاد بگیرید.

اما بیشتر نگران کننده این است که برخی تحقیقات نشان می دهد که حفظ روت گاهی برای یادگیری مطالب طولانی مدت بهتر است. بنابراین، شما نباید خیلی متکی به علم اخلاق باشید.

یادگیری

9. استفاده از تصاویر برای یادگیری متن از روش های یادگیری با سودمندی کم

استفاده از تصاویر برای یادگیری متن زمانی است که هنگام خواندن به صورت ذهنی تصویر را تجسم یا ترسیم می کنید. خبر خوب این است که تصویرسازی ذهنی هنگام خواندن به درک کوتاه مدت کمک می کند (نقاشی نمی کند). خبر بد این است که این یک روش خواندن عالی است که به بسیاری از زمینه های یادگیری کمک نمی کند.

10. بازخوانی از روش های یادگیری با سودمندی کم

سرانجام، بازخوانی وجود دارد، روش مطالعه ای که من اغلب در کالج به آن متوسل شدم. این متداول ترین روش مطالعه است. متأسفانه، این از روش های یادگیری کم کارایی می باشد.

حفظ و یادگیری پس از یک بار بازخوانی به طرز چشمگیری بهبود می یابد. اما مشکلی که وجود دارد این است که خواندن چیزی بیش از دو بار تأثیر زیادی بر سطح درک مطلب ندارد. پس به هر حال یک یا دو بار مطلب را بخوانید، اما زمان خود را برای یادگیری با روش های متوسط ​​و بسیار موثر یادگیری سپری کنید.

مراحل یادگیری

در کل 3 مرحله یادگیری وجود دارد و هر مرحله را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

مرحله 1: یادگیری شناختی

در این مرحله که به عنوان یادگیری شناختی، شناخته می شود، یادگیرنده مشاهده یا گوش می دهد و بر اساس دانش قبلی یا خودآگاهانه ارتباط برقرار می کند.

یادگیری شناختی دانش آموزان را درگیر فرایند یادگیری می کند و آن ها را به استفاده از مغز خود برای ایجاد ارتباطات جدید از دانش قبلاً در ذهنشان سوق می دهد. این به آن ها کمک می کند مهارت حل مسئله و درک مطلب را بهبود بخشند.

دانش در این مرحله را می توان از طریق هر یک از روش های زیر کسب کرد:

یادگیری ضمنی

این امر زمانی اتفاق می افتد که زبان آموز از این واقعیت که واقعاً در حال یادگیری هستند، بی اطلاع باشد. فاقد دستورالعمل های خاص است، اما در عوض، به نشانه های تصویری و کلامی متکی است – که معمولاً در یک محیط اجتماعی اتفاق می افتد.

برای اینکه مثالی از این روش بزنید، به کودکی فکر کنید که حرف زدن را یاد می گیرد. به طور معمول، آن ها عناصر سازنده زبان خود را در یک محیط اجتماعی یاد می گیرند بدون اینکه توسط معلم به طور رسمی آموزش داده شود.

این شکل ارگانیک یادگیری منجر به دانش می شود که فارغ از هرگونه تغییر روانی که یادگیرنده تجربه می کند، طی سال های متمادی با موفقیت حفظ می شود.

یادگیری ضمنی برای تولید مثل مهارت موثر است و همچنین مستقل از ضریب هوشی و سن است و به آن ها مربوط نمی شود.

یادگیری صریح – روش های یادگیری سریع

این امر زمانی اتفاق می افتد که فردی فعالانه به دنبال فرصت های یادگیری باشد. اگرچه – مانند یادگیری ضمنی – این به نشانه های تصویری و کلامی متکی است، اما لازم نیست معلم را درگیر کند.

به عنوان مثال دوچرخه سواری را در نظر بگیرید.

شخصی که مایل است این مهارت را کسب کند ممکن است خود با تقلید از اقدامات سواران موجود سعی در یادگیری خود داشته باشد. این ها نشانه های تصویری است. با این حال، آن ها همچنین ممکن است از شخصی برای شروع یادگیری راهنمایی بخواهند. این ها نشانه های کلامی است.

یادگیری صریح یک روش عالی برای آموزش مغز برای یادگیری مفاهیم جدید و حل مشکلات است.

یادگیری مشارکتی – روش های یادگیری سریع

این نوع یادگیری بیشتر در موسسات آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یادگیری شامل همکاری بین استاد راهنما، فراگیر و سایر دانشجویان است.

روند کار یادگیری مشارکتی

استاد راهنما دانش را منتقل می کند و به زبان آموزان کمک می کند تا آن را درک کنند. این معمولاً شامل فراگیران می شود که در مورد اطلاعات تازه به دست آمده بحث کرده و آن ها را به دانشی که قبلاً به دست آورده اند متصل کنند.

یادگیری مشارکتی تفکر خلاق، ارتباط کلامی و مهارت های رهبری فراگیران را بهبود می بخشد. همچنین به افزایش عزت نفس فراگیران و همچنین قرار دادن آن ها در دیدگاه های مختلف کمک می کند.

یادگیری مشارکتی

در یادگیری مشارکتی، دانش آموزان باید با یکدیگر و استاد راهنما تعامل داشته باشند.

ساختار به گونه ای است که فراگیران باید از دستورالعمل های مربی خود پیروی کنند. سپس استاد راهنما فراگیران را مشاهده و ارزیابی می کند تا اطمینان حاصل کند که آن ها هدف مهارت و دانش را یاد می گیرند.

این سبک از یادگیری هنگامی که دانش عملی به اشتراک گذاشته می شود، بهترین عملکرد را دارد. به عنوان مثال، زمین های ورزشی و اتاق های موسیقی هر دو تنظیمات بسیار خوبی برای یادگیری مشارکتی هستند، زیرا به معلمان اجازه می دهد تا نمایش عملی داشته باشند و همچنین می توانند دانش آموزان خود را در مورد آزمایش مهارت های جدید خود تماشا کنند.

یادگیری مشارکتی به دانش آموزان کمک می کند تا قدرت احتباس خود را افزایش دهند، روابط ایجاد کرده و اعتماد به نفس خود را تقویت کنند. علاوه بر این، فرصت هایی برای حمایت اجتماعی فراهم می کند و به بهبود نگرش و تحمل نسبت به اقتدار و کسانی که متفاوت از دیگران هستند، کمک می کند.

یادگیری بصری – روش های یادگیری سریع

این سبک یادگیری شامل کسب دانش از طریق مشاهده و تقلید از دیگران است.

بسیاری از افراد به سمت این سبک کشیده شده اند. به این دلیل که یادگیری را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل می کند، تعاملات اجتماعی را تشویق می کند و حافظه را تقویت می کند.

یادگیری معنی دار – روش های یادگیری سریع

این نوع یادگیری نقطه مقابل یادگیری ریشه ای است. این اتفاق زمانی می افتد که یک مفهوم کاملاً درک شده باشد و در عمل به کار گرفته شود.

به عنوان مثال، به یک دانشجوی شیمی فکر کنید که از استاد راهنمای خود می آموزد که مخلوط کردن برخی مواد شیمیایی می تواند منجر به یک واکنش انفجاری شود. هنگامی که دانشجو این را بداند، از مخلوط کردن این مواد شیمیایی در آزمایشگاه جلوگیری می کند.

یادگیری معنی دار مستلزم پیوند دادن اطلاعات جدید با دانش قبلی است. این سازنده است و یادگیری را از طریق تکنیک های مختلف تشویق می کند.

مرحله 2: یادگیری مشارکتی

این سبک یادگیری جایی است که مغز برای یادگیری یا تغییر دادن پاسخ ها مشروط است – با در نظر گرفتن محرک های ارائه شده. این امر هنگامی رخ می دهد که اطلاعات قدیمی و جدید به یکدیگر مرتبط شده و ایده ها و تجربه یکدیگر را تقویت می کنند.

یادگیری انجمنی بر کسب دانش از محیط تأکید دارد و رفتار بهینه را تقویت می کند.

روش های سریع یادگیری

بیایید اکنون به اشکال مختلف شرطی سازی یادگیری انجمنی نگاه کنیم:

تهویه مطبوع کلاسیک

شرطی سازی کلاسیک جایی است که مغز آموزش داده می شود تا نتیجه مورد نظر خاصی را به یک عمل مرتبط کند.

به عنوان مثال، در محل کار، اگر یک کارمند اهداف خود را برآورده کند، می تواند یک پاداش نقدی داشته باشد. در خانه، اگر بچه ها تکالیف خود را تمام کنند، ممکن است وقت اضافی برای تماشای تلویزیون داشته باشد.

شرطی سازی کلاسیک می تواند به اصلاح خصوصیات نامطلوب در زبان آموز کمک کند و همچنین می تواند برای غلبه بر ترس، از هراس استفاده شود.

شرطی سازی عامل

این نوع شرطی سازی از این ایده پیروی می کند که در پایان مجازات یا پاداشی وجود دارد برخی اقدامات خاص به نتیجه می رسد.

فقط به نحوه کار مدرسه فکر کنید …

وقتی دوره ای را گذرانده ایم، به ما گواهینامه و صلاحیت می دهد. اما اگر دیر وقت درس بخوانیم ممکن است مجازات شویم!

تهویه مطبوع

این زمانی است که مغز آموزش دیده است که در صورت عدم تحقق برخی شرایط انتظار پاسخی را که از قبلاً انتظار می رود، نداشته باشد.

یک گروه راک که آهنگی را از مجموعه زنده خود حذف می کند، به دلیل اینکه نمی تواند مخاطب خود را به وجد بیاورد، نمونه خوبی از این سبک تهویه است.

همچنین از شرطی سازی غیرقانونی می توان برای اصلاح رفتار موجود، که ممکن است نامطلوب باشد، استفاده کرد.

شرطی سازی افتراقی

این جایی است که مغز آموزش دیده است تا به طور قابل اعتماد نتیجه مشخصی را برای محرک انتظار داشته باشد.

یک مثال ساده از این امر، آموزش یک سگ است که همچنان در دستور “منتظر” بماند.

با حرکت از یادگیری انجمنی، به مرحله سوم و آخر یادگیری می رسیم – مرحله ای که بیشترین آزادی را به یک یادگیرنده می دهد.

یادگیری سریع

مرحله 3: یادگیری خودمختار

این مرحله از یادگیری است که فراگیران با تلاش مستقلی به کسب دانش می پردازند و توانایی جستجو و ارزیابی را به دور از تأثیر معلمان و همسالان در آن ها ایجاد می کنند.

فراگیران در این مرحله نهایی دانش و قدرت کافی برای کنترل یادگیری خود را دارند.

به طور معمول، آن ها به دنبال منابعی می گردند که به آن ها کمک کند تا براساس درک خودشان از موضوع تصمیم بگیرند. علاوه بر این، فراگیران در این مرحله مسئولیت تعیین اهداف خود را بر عهده می گیرند.

یادگیری خودکار باعث می شود تا فراگیران از طریق اراده و علاقه خودشان یاد بگیرند. این فراگیران می توانند برای دستیابی به اهداف خود، برنامه و راهبردهای یادگیری خود را ایجاد کنند. آن ها همچنین از سبک یادگیری خود آگاه هستند و می توانند خود را ارزیابی کنند.

مزایای آموختن مراحل یادگیری

هنگامی که مراحل یادگیری را آموزش می بینید و به کار می گیرید، می توانید مزایای بسیاری از جمله:

  • بهبود حافظه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش سرعت یادگیری

ناگفته نماند که اگر این همان کاری باشد که شما ترغیب می کنید، قادر خواهید بود دانش و چشم انداز خود را گسترش دهید و همچنین بتوانید به دیگران یادگیری را آموزش دهید.

3 مرحله برای استفاده از مراحل یادگیری

برای سریع یادگرفتن نیازی به هوشمندی فوق العاده ندارید. در واقع این مهارتی است که هرکسی می تواند یاد بگیرد. شما فقط باید مراحل مختلف یادگیری را درک کرده و به کار بگیرید. هنگامی که این روند را درک کردید، می توانید خواسته های مورد نظر خود را یاد بگیرید – در مدت زمانی که می خواهید.

مرحله 1: مهارت / دانشی را که به کار می گیرید نام ببرید.

لحظه ای به مهارت / دانشی که می خواهید از آن استفاده کنید فکر کنید.

پس از دانستن اینکه چیست، آن را یادداشت کنید.

به عنوان مثالی برای کمک به شروع کار، بیایید وانمود کنیم که می خواهید رانندگی یاد بگیرید.

یادگیری گروهی

مرحله 2: آن را به مهارت های فرعی تقسیم کنید

وقتی می خواهید مهارت یا دانش جدیدی را به دست بگیرید، قطعاً بیش از یک چیز وجود دارد که باید یاد بگیرید.

در ادامه مثال رانندگی، شما باید قوانین جاده و نکات کاربردی رانندگی را یاد بگیرید و درک کنید. این موارد شامل استارت و توقف اتومبیل، کنترل کلاچ، تعویض دنده، ترمزگیری و برگشت به عقب است .

و مطمئناً باید سطح مشخصی از مهارت رانندگی را کسب کنید تا بتوانید در آزمون رانندگی کشور خود قبول شوید.

بنابراین…

لطفاً چند لحظه راجع به مهارت های فرعی آنچه می خواهید یاد بگیرید، فکر کنید و آن ها را یادداشت کنید.

مرحله 3: موجودی شخصی خود را ارزیابی کنید

در این مرحله آخر، باید به درون خود نگاه کنید و توانایی های خود را ارزیابی کنید.

در روش های یادگیری سریع برای کمک به شما در درک مهارت های فعلی و دیدن آنچه کمبود دارید و چه چیزی را می توانید تقویت کنید ضروری است. همچنین می توانید از این مرحله برای بیرون انداختن افکار محدود کننده مانند مقایسه مداوم خود با دیگران استفاده کنید.

اگر به مثال رانندگی برگردیم، ممکن است مدتی را صرف ارزیابی دانش فعلی خود در مورد ایمنی جاده (ممکن است از قبل دوچرخه سواری باشید که از قوانین جاده می دانید) و سطح اطمینان خود را داشته باشید.

نتیجه گیری مراحل یادگیری- روش های یادگیری سریع

درک و به کارگیری مراحل یادگیری مطمئناً باعث افزایش اعتماد به نفس و تسریع در یادگیری می شود. آنچه قبلاً برای یادگیری شما ماه ها زمان می برد؛ اکنون خواهید فهمید که فقط در عرض چند هفته می توانید یاد بگیرید.

با تسلط شما بر یادگیری، دنیای کاملاً جدیدی از دانش و مهارت به روی شما گشوده خواهد شد.

شما قادر به یادگیری یک ساز موسیقی یا یک زبان جدید خواهید بود. و اگر قبلاً در دانشگاه تحصیل کرده اید، می توانید یادگیری خود را ساده کرده و نمرات احتمالی را کسب کنید.

زندگی متعلق به فراگیران است، بنابراین، زندگی و یادگیری خود را کنترل کنید: با در نظر گرفتن مراحل و روش های یادگیری سریع تر بیاموزید .

امتیاز 5 (1 مشارکت)
منبع lifehack
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.