8 قدم برای یافتن شغل مناسب شما و داشتن موفقیت شغلی

یافتن شغل مناسب و داشتن موفقیت شغلی

در ایالات متحده، کارگران به طور متوسط ​​90،000 ساعت از زندگی خود را صرف کار کردن، می کنند. این بدان معنی است که احتمالاً شما زمان بیشتری را به کار کردن می پردازید حتی از زمان گذاشتن با شریک زندگی خود این جاست که اهمیت پاسخ به این سوال که ” شغل مناسب من چیست” برای شما آشکار می شود.

در نتیجه بسیار مهم است که عاشق شغل خود باشید. وقتی در شغل موردعلاقه خود هستید، احساس می کنید که شما برای جامعه و محل کارتان ارزشمند هستید و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت، شغل مناسب شما احساس مفید بودن به شما القا می کند. پس بهتر است با تحقیق و شناخت توانایی هایتان در انتخاب شغل مناسب خود اقدامات لازم را انجام دهید.

راهکار هایی برای یافتن شغل مناسب شما

1. با انجام تست های شخصیت شناسی به خود شناسی برسید

شغل مناسب من

در اولین مرحله، به درون خود نگاه کنید

برخی از تست های تشخیصی به شما کمک می کنند که ارزیابی کنید چه کسی هستید تیپ شخصیتی شما چیست و چه مشاغلی مناسب شماست. از بین ارزیابی های رایگانی که می توانید انجام دهید، تست تست رغبت سنج و علایق استرانگ می باشد که می توانید با انجام این تست در سایت جعبه ابزار ذهنی به خود در پاسخ به سوال شغل مناسب من چیست کمک شایانی کنید.

کاربردهای تست استرانگ در انتخاب شغل مناسب شما

آزمون و تست استرانگ کاربردهای بسیار زیادی دارد، اما عمده کاربرد آن در بحث مشاوره شغلی و تحصیلی و بخصوص برای انتخاب شغل و مسیر تحصیلی می باشد. این تست مناسب برای انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه و شغل مناسب شما طراحی شده است.

کاربرد های تست طرحواره در انتخاب شغل مناسب شما

تست طروحواره های یانگ در انتخاب و تکیه ‌بر سبک‌های مقابله‌ای شخصی ناکارآمد، انتخاب همسر، انتخاب شغل، تحریف‌های شناختی از اطلاعات محیطی، استدلال‌های منطقی برای درست بودن شیوه تفکر و سبک‌های مقابله‌ای شما کاربرد خواهد داشت.

سپس، به بیرون نگاه کنید

دوستان و اعضای خانواده شما اغلب شما را بهتر از خودتان می شناسند. نترسید از آن ها در رابطه با خود بپرسید، “شغل مناسب من به نظر شما چیست؟” یا “چگونه می توانم شغلی را پیدا کنم که برای من مناسب باشد؟ و به پاسخ های آن ها توجه کنید.

همچنین، به استعدادهایی که در سال های جوانی از آن ها لذت می بردید، فکر کنید ، خصوصاً استعدادهایی که نظرات دیگران را در راستای عنوان “شما می خواهید یک روز عالی ___________ بسازید.” دیگران اغلب توانایی های خاصی را در شما می بینند که ممکن است از آن ها چشم پوشی کرده باشید.

2. لیست بنویسید

اگر تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، شغل مناسب شما در انتظار تان است. از ویژگی هایی که دارید و اینکه کدام یک از مشاغل برای شما بهتر است، لیست های دقیق داشته باشید.

به همین ترتیب، وقتی دوستانتان ایده هایی برای شغل مناسب شما دارند، آن ها را بنویسید. شما می خواهید برگردید و در مسیرهای مختلف شغلی تأمل کنید.

چه عناصری از مشاغل و تجارب گذشته یا فعلی به عنوان لذت بخشترین موارد برجسته شده اند؟ آن ها را لیست کنید. به مشاغلی فکر کنید که می توانید برخی از این عناصر را دوباره به دست بگیرید.

فعالیت هایی را که در آن لذت واقعی را می یابید، یادداشت کنید. آیا شما عاشق تزئین یا مرتب سازی اتاق نشیمن خود هستید؟ آیا این علاقه شما می تواند به انجام کارهایی در زمینه طراحی داخلی یا تجارت منجر شود؟ یا این که آیا با کودکان سرگرم می شوید؟ شاید شما تدریس به جوانان یا کودکان یک مسیر شغلی ارزشمند برای شما است.

لیستی از ایده ها را برای خودتان تهیه کنید، مهم نیست که این لیست چقدر پراکنده است و هیچ گونه انسجامی ندارد ، فقط ببینید که آیا الگویی ظاهر می شود یا خیر.

یک لیست اصلی از تمام نقاط قوت و ضعف های خود برای انتخاب شغل مناسب خود بنویسید.

تا حد ممکن برای تهیه لیست برای یافتن شغل مناسب خود دقیق باشید. اگر از بیدار شدن از خواب قبل از ساعت 11 صبح متنفر هستید، داشتن یک کار در ساعات 9 تا 5 دشوار . اگر دوست دارید با مردم صحبت کنید، شاید دفتر کار یک بخش تحقیقاتی برای شما انتخاب مناسبی نباشد.

آیا شما انرژی بالایی دارید یا کم انرژی هستید؟ آیا نقاط قوت یا ضعف شما می تواند شما را به عنوان یک رهبر طبیعی و سرزنده معرفی کند؟ نقاط قوت و ویژگی های خاص شخصیتی خود را داشته باشید و به محیط های مختلف و کاری که می توانید از آن ها نهایت استفاده را ببرید، فکر کنید.

3. مصاحبه های اطلاعاتی 15 دقیقه ای تنظیم کنید

همه این درون نگری به شما کمک می کند تا معیارهای جستجو برای شغل مناسب خود را محدود کنید و سپس انتخاب راحت تری داشته باشید. از اطرافیان خود سوال کنید تا ببینید آیا کسی را می شناسید که بتواند چند دقیقه وقت بگذارد و در مورد رشته خود با شما بحث کند.

چند سوال را از قبل آماده کنید، به عنوان مثال: بپرسید که چگونه این فرد در رشته خود به سرانجام رسیده است، چه چیزی او را برای کار حرفه ای خود بهتر آماده کرده است، از چه جنبه هایی بیشتر لذت می برد و چگونه زمینه تغییر می کند.

انتخاب شغل مناسب

4. آگهی های استخدام را بخوانید

قبل از اقدام به کار، شروع به خواندن آگهی های استخدام در دو یا سه زمینه ای کنید که شما را هیجان زده می کنند

برای یادگیری اصطلاحات، نقش ها و مهارت های متداول صنعت، با شرح وظایف آن ها آشنا شوید. به عنوان مثال Glassdoor دیدگاه خودی در مورد نحوه کار در یک شرکت خاص را به شما می دهد – اما ذهن خود را نیز حفظ کنید ، زیرا می دانید که کارمندان سابق شرکت ها و مراکز معمولاً بیشترین انگیزه را برای ارسال نظر دارند.

5. رزومه خود را بنویسید

رزومه شما باید بیانگر مهارت هایی باشد که دارید و مهارت های خاصی را که در یک کار جستجو می کنید. اما حتماً رزومه خود را به طور مناسب برای هر موقعیتی که دنبال می کنید سفارشی و تغییر دهید. نترسید برخی از کلمات موجود در لیست نیاز را به شرکت ارائه دهید. در بسیاری از مواقع، شرکت ها هنگام از سرگیری کار، در واقع از کلمات کلیدی ذکر شده در اعلان شغل استفاده می کنند.

در مورد سازمانی که هدف قرار داده اید تحقیق کنید و سعی کنید در نمونه هایی کار کنید که مربوط به مشتری آن ها باشد یا به مسائل مربوط به صنعت منجر شود. بیان کنید که چگونه می توانید با تعیین کمیتی که در مشاغل قبلی یا حتی فعالیت های داوطلبانه کسب کرده اید، ارزش اضافه کنید. به عنوان مثال ، “مزایده های خاموش برای سازمان های حمایت از کودکان که 29000 دلار درآمد داشتند.”

در حالت ایده آل، شما می خواهید به طور خلاصه مهارت های خود را بازگو کنید و به عنوان یک حرفه ای که به طور ایده آل برای موقعیت مناسب است، یک احساس پرچین ایجاد کنید.

6. یک فیلم یا دو فیلم تماشا کنید که در آن یک شخصیت کار می کند

در حالی که فیلم ها مبالغه می کنند، ممکن است چیزی را ببینید که یا متعلق بودن شما در آن محیط را تأیید می کند یا شما را از آن می ترساند. تعارضات شغلی به خودی خود ژانری است – بیشترین شغل ها را می توانید پیدا کنید که به نوعی در صفحه بزرگ نمایش داده شوند.

7. از خطر کردن نترسید

وقتی نوبت به شغلی می رسد، بزرگترین خطر ریسک نکردن است. نامه ای را بنویسید که واقعاً نشان دهنده شخصیت شما باشد. به یاد داشته باشید که شما باید برجسته باشید.

بنابراین، اگر شخصیت طنزی دارید، طنز باشید. اگر جدی هستید، لحن سنجیده تری را در پیش بگیرید. اگر روشنفکر هستید، از کلمات بزرگتر استفاده کنید. خودتان باشید، نه آن چیزی که فکر می کنید باید باشید. وقتی معتبر باشید، این احتمال را پیدا می کند که شغلی که پیدا می کنید برای شما مناسب است.

8. از همه کسانی که به شما کمک کردند – و به ویژه همه کسانی که با شما مصاحبه کردند – تشکر کنید

از افرادی که به شما مصاحبه داده اند تشکر کنید، آن افراد شما را به یاد می آورند و برای فرصت های شغلی دیگر به شما فکر می کنند. همچنین باید از کسانی که توصیه ای به شما ارائه داده اند و یا برای مصاحبه اطلاعاتی با شما وقت گذاشته اند نیز تشکر کنید.

احتمالاً مجبور خواهید شد با چندین نفر در یک شرکت ملاقات کنید. به ناچار، این افراد با یکدیگر صحبت خواهند کرد. اطمینان حاصل کنید که ایمیل هایی که برای آن ها می نویسید به یک صورت نباشند و  با یکدیگر متفاوت باشند این گونه نباشد که یک متن را برای همه همکار های خود فروارد کنید.

صمیمیت خود را به هرکسی که در شرکت با او روبرو هستید، نشان دهید. همه کسانی را که به شما کمک می کنند گام های کلیدی شغل موردعلاقه خود را دنبال کنید به یاد داشته باشید و هرگز فرصتی را برای کمک به دیگران در یافتن مشاغل موردعلاقه خود از دست ندهید.

فروتنی

نحوه دستیابی به موفقیت شغلی

1. فروتنی داشته باشید

موفق ترین افراد در محل کار عموما افرادی هستند که فروتنی زیادی دارند. اگر توجه کرده باشید افرادی که در حرفه، تجارت ، قانون یا پزشکی به بالاترین سطح حرفه خود رسیده اند، افراد فروتنی هستند.

ناسازگار، افرادی که سعی در برتری داشتند اما به اوج نرسیده بودند افراد متکبر و خودخواه بودند. به نظر می رسد این یک اتفاق تکراری است.

مجله Fortune برای 75 سالگی خود، کل نشریه را به یک مفهوم – تصمیم گیری اختصاص داد. آن ها با رهبران دنیای تجارت ، آموزش و سیاست مصاحبه کردند.

بصیرترین مصاحبه با جیم کالینز، نویسنده کتاب خوب به عالی بود . اظهار نظر وی این بود که مهمترین تصمیماتی که در 25 سال گذشته در اتاق های هیئت مدیره آمریکا گرفته شد، صرف نظر از تجارت، همه با گفتن همان 3 کلمه از رهبران آغاز شد: “من نمی دانم”.

من با رهبرانی که می دانستند کار کرده ام. در حقیقت، گفتن اینکه من “با آن ها” کار کردم نام اشتباهی است. هیچ کس نمی توانست “با” آن ها کار کند زیرا آن ها از قبل همه جواب ها را داشتند.

من همچنین با رهبرانی کار کردم که هنگام تصمیم گیری های سخت، افراد اصلی خود را فرا می خواندند. آن ها هیچگاه نگفتند که “من نمی دانم که چگونه باید این مسئله را مدیریت کنم” اما به افراد و کارمندان خود می گفتند که بیاید با مشورت و همفکری یکدیگر این موضوع را حل کنیم .

2. مراقبت همکاران خود باشید

افرادی که در کار سرآمد هستند به همکاران خود اهمیت می دهند. این باعث می شود که در محیط کار خود دوستان زیادی داشته و در نهایت به موفقیت نزدیک تر می شوند.

3. فعالیت اضافی برای موفقیت شغلی لازم است

افراد موفق همیشه بیشتر از آنچه انتظار می رود عمل می کنند.

وقتی مشکلات بوجود می آیند، افرادی که در کار عالی هستند، هر کاری لازم است برای حل این مسئله انجام می دهند. آن ها همیشه آماده هستند که کارهای بیشتری را انجام دهند حتی کارهایی که از آن ها خواسته نشده است.

4. خوب گوش دهید

مهارت خوب گوش دادن از جمله مهارت های بسیار مهمی است که همه افراد برای موفقیت در عرصه ای که در آن گام نهاده اند، به آن نیاز دارند.

گوش دادن و موفقیت شغلی

  • “یکی از صادقانه ترین اشکال احترام، گوش دادن به سخنان دیگری است.” برایانت اچ مک گیل
  • “گوش دادن یکی از بلندترین نوع مهربانی است.”
  • “بیشتر افراد موفقی که من می شناسم کسانی هستند که بیشتر از حرف زدن گوش می دهند.” برنارد بروخ
  • “شجاعت همان چیزی است که برای ایستادن و صحبت کردن لازم است. شجاعت همچنین همان چیزی است که برای نشستن و گوش دادن لازم است. ” وینستون چرچیل
  • “خدا دهانی به ما داد که بسته می شود و گوش هایی که بسته نمی شوند. این نکته باید چیزی به ما بگوید. ” ناشناس
  • “اکثر مردم به قصد درک کردن گوش نمی دهند. آن ها با قصد پاسخ دادن گوش می دهند. ” استفان کووی
  • “من هر روز صبح به خودم یادآوری می کنم: هیچ چیزی که امروز می گویم چیزی به من نمی آموزد. بنابراین، اگر می خواهم یاد بگیرم، باید این کار را با گوش دادن انجام دهم. ” لری کینگ
  • “شما نمی توانید به طور واقعی به کسی گوش فرا دهید و همزمان کار دیگری انجام دهید.” اسکات پک
  • افرادی که در کار عالی هستند مهارت خوب گوش دادن را در خود افزایش داده اند. آن ها به توصیه ویل راجرز توجه کرده اند:
  • “هرگز فرصتی را برای سکوت از دست ندهید.”

موفقیت شغلی

5. یادگیری مداوم را برای موفقیت شغلی در نظر داشته باشید

“ذهن مانند چتر است. وقتی باز است بهترین عملکرد را دارد. ” فرانک زاپا

دانش دقیقاً مانند گوش دادن منجر به احترام می شود. حرفه شما هرچه باشد، باید سخت کار کنید تا تمام مهارت های مورد نیاز را در مورد آن بیاموزید. هنگامی که دانش بسیار خوبی کسب کردید ؛ باید به صورت مداوم آن را ارتقا دهید.

شما باید مانند چتر نجات ذهن خود را باز نگه دارید . شما باید تا آخر عمر به یادگیری ادامه دهید.

6. ثبات تلاش داشته باشید

من فکر می کردم تلاش رمز موفقیت ورزشی است. من دیگر این را برای دو و میدانی یا هیچ حرفه ای باور ندارم. من معتقدم تفاوت بین خوب و بزرگ در هر کاری، ثبات تلاش است.

جان وودن موفقیت را اینگونه تعریف می کند:

موفقیت آرامش ذهنی است که نتیجه مستقیم رضایت از خود در دانستن این است که شما تلاش کرده اید تا به بهترین چیزی که توانایی دارید برسید.

بسیار مهم است که بپذیریم هیچ راه میانبری برای موفقیت وجود ندارد. وقتی بتوانید به طور مداوم بهترین چیزهای روزانه خود را به ارمغان بیاورید ، در کار و شغل مناسب خواهید بود و شغلی موفق خواهید داشت.

برای برتری در کار: فروتن باشید. مراقب باشید کار های بیشتری را انجام دهید. شنونده باشید. یک یادگیرنده مادام العمر باشید. ثبات تلاش را به ارمغان بیاورید.

امتیاز 4.5 (2 مشارکت)
منبع .lifehack
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.