سخنرانی در جلسات مشاوره عمومی

سازمان‌ های زیادی به مشاوره عمومی قبل از ایجاد تغییرات در خدماتشان نیاز دارند. برای مثال بیمارستان‌ ها، مدارس و سایر مکان‌ های عمومی همگی باید در زمان ایجاد تغییرات سخنرانی در جلسات مشاوره عمومی را انجام دهند.

در سطح کوچکتر، برنامه ریزی های کاربردی با افرادی که فرصت صحبت کردن برای دفاع یا رد کاربردهای جدید می‌ یابند.

مدیریت یادداشت های ارائه

افرادی که به دنبال تاثیرگذاری تغییرات در خدمات عمومی هستند باید یاد بگیرند که چگونه به درستی با رویه درگیر شوند.
در این مقاله پیشنهاداتی در مورد سخنرانی در جلسات مشاوره عمومی مطرح می شود.

شرکت در جلسات مشاوره عمومی

به عنوان عضو فعال از یک جامعه ممکن است احساس کنید که باید در جلسه مشاوره عمومی در رابطه با بعضی تغییرات در محیط اطرافتان شرکت داشته باشید.

مانند زمانیکه یک مدرسه در محل در حال ساخت است و شما نگران ترافیک احتمالی هستید.

یا بیمارستانی که بعضی خدماتش را کاهش داده و شما اینرا خبر بدی می دانید.

یا اینکه می خواهید با برنامه‌ی ساخت سوپرمارکت مخالفت کنید.

به هر دلیلی لازم است که با اعتماد به نفس درخواست خود را مطرح کنید.

نکات مهمی را باید در این مرحله درنظر بگیرید:

1. شما زمان کمی برای اعلام نظر خود یا مطرح کردن سوال دارید.
کمیته های برنامه‌ریزی محلی معمولا بر روی میزهایشان یک تایمر دارند و زمان کامل محدود را یادآوری می‌ کنند. سایر جلسات غیررسمی هستند اما زمان توسط رئیس جلسه تعیین می‌ شود.

بنابراین باید با دقت گفته هایتان را آماده کنید. در مورد مهمترین نکات قابل ذکر تصمیم گیری نمایید.

اگر قصد پرسیدن بیش از یک سوال را دارید، وقتی که صحبتتان را شروع می کنید بگویید من سه سوال دارم ….. . اینگونه در انتهای سوال اول کلامتان قطع نمی‌ شود.

وقت را با تشکر کردن از رئیس جلسه که به شما اجازه حرف زدن داده، هدر ندهید. به سراغ اصل مطلب بروید.

2. اگر تعداد شرکت کنندگان زیاد باشد شما فرصت دوباره‌ ای برای حرف زدن نخواهید داشت.
باید همه چیز را یکباره بگویید. نمی‌ توانید دوباره دستتان را بالا بگیرید و به چشم‌ های رئیس جلسه خیره شوید. او شما را صدا نخواهد زد.

بنابراین نکته اصلی را در همان بار اول‌ ذکر کنید.

3. برای اینکه اسم‌تان صدا زده شود تمایل خود را به رئیس جلسه نشان دهید.
ممکن است لازم به بلند کردن دست، ارتباط چشمی یا صدا زدن داشته باشید. در این مورد اطلاعات کسب کنید و فرصت را از دست ندهید.

در اتاق های شلوغ به ویژه ردیف‌ های عقب ممکن است برای تلاش فراتر از بالابردن دست عمل کنید. برای مثال بایستید تا رئیس جلسه شما را ببینید.

انتخاب سبک و روش سخنرانی

4. خود را معرفی کنید و اندکی در مورد تمایلتان صحبت کنید.
اینکار نه تنها پیوند شما با این زمینه مشخص می کند بلکه به برگزارکنندگان جلسه ایده‌ های مربوط به افراد درگیر شده و مشکلاتشان را اعطا می‌ کند. می‌ توان بهتر به حل مشکلات و مشاوره در مورد تغییرات احتمالی کمک کرد.
5. آهسته و رسا صحبت کنید تا همه صدایتان را بشنوند
اگر میکروفن بی سیم وجود دارد سعی کنید تا به شما برسد و بعد شروع کنید. اگر نه آهسته و رسا صحبت کنید. در یک اتاق بزرگ سعی کنید که صدایتان پژواک داشته باشد. اگر به صحبت کردن در مقابل بقیه عادت ندارید قبل از جلسه تمرین کنید تا با آرامش حرفتان را بزنید.

می توانید در زمان حرف زدن بایستید. ایستادن شش‌ها را باز می‌کند و تنفس را آسانتر کرده و در نهایت به شما کمک می‌ کند تا رساتر سخنرانی کنید. به همین دلیل است که ارائه دهندگان معمولاً می‌ ایستند. همچنین حضار می‌ توانند حرکات بدن شما را ببینند و انتقال پیام با موفقیت صورت بگیرد.

6. از اثرگذاری درست مطمئن شوید و سعی کنید که زبان بدنتان جامع و مشخص باشد.
متاسفانه ما اغلب یکدیگر را با ظاهر قضاوت می‌ کنیم. اگر قصد ارائه تصویر حرفه‌ای را دارید باید حرفه‌ای به نظر برسید. اگر نکته مهمی برای گفتن دارید باید هوشمندانه لباس بپوشید و خود را آماده کنید. ممکن است ناعادلانه باشد اما تاثیر بیشتری خواهد داشت.

سخنرانی در جلسات مشاوره عمومی

زبان بدن باید با گفته‌ هایتان هماهنگی داشته باشید. اگر به صندلی تکیه داده و پاهایتان بر روی میز است و همزمان می‌ گویید من واقعا نگران این موضوع هستم … پیامتان تاثیری نخواهد داشت. از سوی دیگر اگر ایستاده‌ اید و کمی به جلو متمایل شده اید، پیامتان بهتر دریافت می‌ شود.
برای جزئیات بیشتر به صفحات معرفی خود در ارائه‌ ها و ارتباطات غیرکلامی مراجعه کنید.

و در نهایت…

اگر فرصت این را پیدا نکردید که حرفتان را در جلسه بزنید، یا نکات بیشتری برای گفتن داشتید، آنها را یادداشت کنید.

شاید افراد دیگری باشند که به این موضوعات بپردازند و فرصت پیدا کنند. اگر فرصت پیدا نکردید، می توانید نکات را بنویسید و به شخص مدیریت کننده جلسه بدهید.

به عنوان یک قانون کلی این مشاوره کامل نیست: نوشته‌ ها هم پذیرفته می‌شوند.

تنها استثنا در آن جلسات کمیته برنامه‌ریزی هستند. با این حال در این جلسات بررسی می‌شود که همه فرصت سخنرانی در جلسات مشاوره عمومی را بیابند، پس زیاد نگران نباشید.

توانایی سخنرانی در جلسات مشاوره عمومی برای افرادی که خود را نماینده چند نفر یا یک سازمان می‌ دانند بسیار حیاتی بوده و یک المان توسعه فردی محسوب می شود. فراموش نکنید که شما حداقل نماینده خانواده خود هستید و شاید لازم باشد مثلا در یک جلسه عمومی که بین اولیا و مربیان مدرسه فرزندتان تشکیل شده صحبت کنید. پس نکاتی که در بالا گفته شد را جدی بگیرید.

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.