منبع کنترل شما درونی است یا بیرونی؟ – تست آنلاین روانشناسی

منبع کنترل در اصل به میزان نگرش ما نسبت به این که چقدر خودمان را در مسائل زندگی دخیل میبینیم مربوط میشود. این که منبع کنترل شما درونی است یا بیرونی به این نکته اشاره دارد که اینکه آیا میتوانیم اتفاقات را تغییر دهیم یا نه این محصول اصلی سرنوشت است که چه بخواهیم و چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد شاید از سوالات اصلی خیلی از ماست.

هر چه سهم شرایط محیطی را بیشتر و سهم تصمیم‌ها و انتخاب‌های خودمان را کمتر ببینیم، منبع کنترل ما بیشتر به سمت بیرون تمایل دارد.

به شکل مشابه، هر چه سهم تصمیم‌ها و انتخاب‌های خودمان را در نتایج و دستاوردها بیشتر و بزرگ‌تر ببینیم، می‌توانیم بگوییم منبع کنترل ما بیشتر به سمت درون تمایل دارد.

در تست آنلاین منبع کنترل بیرونی و درونی، که توسط تیم جعبه ابزار ذهنی گردآوری شده است میزان نگرش ما نسبت به منبع کنترل مورد بررسی قرار میگیرد.

تست آنلاین منبع کنترل بیرونی و درونیمنبع کنترل درونی

منبع کنترل به طور کلی به دو نوع تقسیم میشود منبع کنترل درونی و منبع کنترل بیرونی. در منبع کنترل درونی ما خودمان هستیم که شرایط اطرافمان را کنترل میکنیم و خودمان را مسئول رفتار ها و اعمال خود میدانیم و برای بهبود آن تلاش میکنیم.

منبع کنترل بیرونی

کسانی که منبع کنترل بیرونی دارند معتقدند که آنچه بر سر آنها می آید اساسا محصول شانس، تصادف یا نتیجه اعمال مردمان دیگر است. برای مثال کسی که منبع کنترل درونی دارد، به هنگام شکست در کار، تمام مسئولیت را به گردن میگیرد و خود را مقصر میداند.

برای انجام تست منبع کنترل درونی و بیرونی به صورت آنلاین و رایگان روی دکمه ی زیر کلیک کنید و سعی کنید سوالات را با دقت و صادقانه پاسخ دهید. هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید.

[WpProQuiz 6]

امتیاز 3.4 (294 مشارکت)
مطالب مرتبط
2 نظرات
  1. Ayda می گوید

    واقعا تست جالبی بود، من کنترل بیرونی دارم نمره واقعا‌ شوکم کرد

  2. محمود می گوید
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.