بهبود تمرکز روزانه با 5 روش

مراقبه و مدیتیشن یکی از قدرتمندترین، راحت ترین، در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای درون گرایانه موجود است که به شما کمک می کند خودآگاهی و خودپنداره لازم را کسب کنید تا با موفقیت، زمان ارزشمند خود را متعادل کنید و با استفاده از آن به بهبود تمرکز روزانه خود کمک کنید.

پنج روش برای بهبود تمرکز

در این مقاله پنج روشی آورده شده است که با استفاده از مدیتیشن به شما در بهبود تمرکز روزانه کمک می کند.

  1. مراقبه و مدیتیشن ذهن شما را از بهم ریختگی نجات می دهد

مراقبه با طبقه بندی ذهن، به شما کمک می کند تا تمرکز روزانه خود را بهبود ببخشید. درست شبیه عملکرد رایانه که فایل ها را از روی هارد دیسک بارگیری می کند. شما با مراقبه در ذهن خود (در یک نقطه یا نقطه دیگری) احتمالاً احساس خواهید کرد که ذهن شما برای ذخیره هرگونه اطلاعات دیگر فضای خالی داشته است و شما نمی دانستید. در نتیجه می توانید اطلاعات بیشتری را در ذهن خود بسپارید و اثر آن را در بهبود تمرکز روزانه خود مشاهده کنید. مانند فایل های دسته بندی شده در سیستم عامل رایانه!

مدیتیشن و بهبود تمرکز

  1. مراقبه و مدیتیشن، افکار شما را از آسیب های گذشته آزاد می کند

یک واقعه آسیب زا معمولاً با مشاهده یک تهدید تکان دهنده مشخص می شود. این تهدیدات ممکن است با احساس ترس، وحشت، درماندگی یا تهدید به جراحت جدی یا حتی تهدید به مرگ مشخص می شود. بسیاری از افرادی که شاهد یک حادثه آسیب زا بوده اند، تا مدت ها پس از وقوع این حادثه تحت تأثیر قرار می گیرند که معمولاً به عنوان اختلال استرس پس از سانحه شناخته می شود. بسیاری از افرادی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند، بازگشت به گذشته، بی خوابی و اضطراب عمومی را تجربه می کنند.

مراقبه با آزادسازی افکار از آسیب های گذشته به شما در بهبود تمرکز روزانه کمک می کند. با مراقبه هدایت شده، ممکن است بتوانید با یادگیری کنار گذاشتن شرایط خاص پیرامون این واقعه آسیب زا که زندگی شما را تحت تأثیر منفی قرار داده است، به طور موثری بر روی تروما کار کنید. در حقیقت، مراقبه می تواند به شما کمک کند تا با گذشته صلح کنید تا در این جا و اکنون با وضوح و در نهایت بدون ترس زندگی کنید.

  1. مراقبه تأثیر سیستم های باور ناسازگار را برجسته می کند

مدیتیشن با برجسته سازی تأثیر سیستم های باور ناسازگار به شما کمک می کند تا تمرکز روزانه خود را بهبود ببخشید. سیستم های اعتقادی ما مبتنی بر جهانی است که در آن زندگی می کنیم و اطلاعاتی است که می توانیم به آن ها دسترسی پیدا کنیم. برای مثال، از طریق تحقیقات و اکتشافات جهانی سرانجام همه واقعیت مسطح نبودن دنیا را پذیرفتند.

همه ما توانایی تغییر نحوه تفکر، بصیرت بیشتر و آگاهی بیشتر از محیط پیرامون خود را داریم. مدیتیشن می تواند دیدگاهی خارج از بدن متعالی در مورد هر موضوع مشخص با دید شفاف تر را برای ما فراهم کند. مراقبه و مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا دقت ذهنی شما را از چند منظر و در هر موقعیت مشخصی بررسی کنید، که در نهایت ظرفیت شما را برای سازگاری با تغییرات افزایش می دهد.

  1. مدیتیشن به شما کمک می کند تا خود را از عوامل حواس پرتی ناسالم جدا کنید

شما با استفاده از مدیتیشن می توانید خود را از حواس پرتی های ناسالم که مانع حفظ روابط سالم و عملکرد مستقل شما می شود، دور نگه دارید و به بهبود تمرکز روزانه خود کمک بزرگی کنید.

یک مشاور اعتیاد حرفه ای می گوید: بسیاری از بیماران من، با استفاده از مراقبه هدایت شده، توانسته اند هوس استفاده از مواد را از خود دور کنند. همچنین شاهد تغییرات خلق و خوی آنان بودم. بیماران من با مدیتیشن بسیاری از رفتارهایی که نتیجه اختلالات اجباری پیچیده بود را نیز کنترل کردند.

از طریق مراقبه، می توانید اساساً افکار ناخواسته را کنار بگذارید. ابتدا در ضمیر ناخودآگاه خود، و سپس در عمل. هنگامی که اصرارهای آگاهانه در زندگی واقعی به وجود می آیند، در عمل آن ها کنار بگذارید. بنابراین، مدیتیشن در واقع می تواند به افراد کمک کند تا هوشیار و پایدار بمانند تا به آن ها مجالی برای آزاد کردن افکار و احساسات ندهند که در غیر این صورت سلامت روانی کلی آن ها را به خطر می اندازد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که مدیتیشن منظم می تواند به اندازه دارو در درمان افرادی که علائم افسردگی شدید دارند موثر باشد.

  1. مراقبه یک منطقه بدون داوری ایجاد می کند

مدیتیشن به شما کمک می کند تا با ایجاد یک منطقه بدون قضاوت، قبل از تصمیم گیری هایی که نسبت به زمان  حساس هستند، تصمیم گیری کنید. این تصمیم گیری ها با بهبود تمرکز روزانه به کمک مراقبه امکان پذیر است.

در هر کجای دنیا که باشید، مهم نیست در چه زمانی، در وسط جراحی باشید یا شاید با هواپیما پرواز کنید _ حتی اگر فقط برای یک لحظه کوتاه باشد_ مدیتیشن می تواند یک درگاه ماورایی را در ناخودآگاه خود شما فراهم کند.

بهبود تمرکز

چرا برای بهبود تمرکز روزانه مراقبه و مدیتیشن می کنیم؟

همه ما می خواهیم در هر کاری که انتخاب می کنیم و در زندگی خود، خودکفا و موفق باشیم. ما به عنوان انسان، ذاتاً افتخار می کنیم که متفکرانی خودمختار هستیم. توانایی حل مسائل پیچیده و حتی دستیابی به بالاترین اهداف خود را با استفاده از هوش و ذکاوت داریم. در نتیجه، ما باید بتوانیم با ذهنی روشن، خواه در محل کار یا در خانه، بر وضعیت موجود تمرکز کنیم، پس باید برای بهبود تمرکز روزانه خود تلاش کنیم.

از منظر شخصی، تصمیماتی که می گیریم مستقیماً بر زندگی عزیزانمان تأثیر می گذارد. شخصی یک بار گفت که “هیچ کس جزیره نیست”. من کاملاً با این سخن موافقم چرا که همه ما در زندگی خود نیاز به ارتباطات بین فردی داریم تا بتوانیم کاملاً در تجربه انسانی شرکت کنیم.

اگرچه ممکن است به دیگران اعتماد داشته باشیم اما در نهایت این وظیفه ما است که اطمینان حاصل کنیم که عزیزان ما احساس کنند که در دسترس هستیم و در راس امور هستیم، خصوصاً برای چیزهایی که آن ها به ما سپرده اند که از آن ها مراقبت کنیم.

سخن آخر

فردی که از مدیتیشن برای بهبود تمرکز روزانه خود استفاده می کند دقیقاً مانند یک آکروبات به نظر می رسد که بدون ترس از یک طناب عبور می کند. ممکن است بتوانیم با استفاده از مدیتیشن تمرکز و سطح تمرکز خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیم تا به ما کمک کند تا تمام وزن آگاهانه خود را به پایگاه عاطفی خود منتقل کنیم و احساس تعادل بیشتری به ما بدهد.

امتیاز دهید
منبع www.lifehack.org
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.