راه های کنار آمدن با شکست عشقی

دچار شکست عشقی شده اید؟ با ما همراه باشید

ناراحت کننده است که شکست عشقی به یک مشکل بسیار رایج در میان جوانان امروزی تبدیل شده است. فرهنگ لغت شکست را به عنوان “عدم دستیابی به موفقیت مورد انتظار” تعریف کرده است. اگر هدف از رابطه این است که تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا کند با هم باشیم، دقیقا جدایی عدم موفقیت محسوب می شود و ما دچار شکست می شویم.

شکست عشقی و پایان خوشبختی!

گاهی اوقات عشق و عاشقی کاری می کند که دو نفر همیشه با خوشبختی زندگی کنند، اما گاهی اوقات عشق شکست می خورد و دست کم یک نفر از این رابطه آسیب می بیند. اگر آن شخص آسیب دیده شما باشید، ممکن است احساس کنید که دیگر هیچ وقت تجربه عشق موفق را نخواهید داشت، یا هرگز دوباره خوشبخت نخواهید شد. اما فقط به این دلیل که شما دچار شکست عشقی شده اید، به معنای این نیست که شما نمی توانید خوشبخت باشید. اگر با احساسات خود کنار بیایید و نیازهای خود را برآورده سازید، می توانید از زندگی مجردی نیز لذت ببرید و خوشبخت باشید.

گاهی بعضی از افراد به راحتی عاشق و به راحتی فارق می شوند. اغلب این گونه عشق ها عمر کوتاهی دارند چون این گونه افراد به صورت سطحی به رابطه نگاه می کنند. اما مواقعی هم وجود دارد که افراد، فردی را صادقانه و از صمیم قلب دوست می دارند و احساس می کنند که آن عشق تا آخر عمر ادامه می یابد و مثل افسانه ها همیشه خوشبخت زندگی خواهند کرد. اما متاسفانه همه روابط به ازدواج ختم نمی شوند. وقتی شخصی که دوستش دارید ( معشوق شما ) نسبت به شما صادق نباشد، شما را به اندازه کافی دوست نداشته باشد و یا دنیای متفاوتی با شما داشته باشد، با شکست عشقی رو به رو می شوید.

شکست عشقی

سرانجام عاشقی

عشق باید دو نفره باشد، عشق شما فقط زمانی موفق خواهد بود و به سرانجام خواهد رسید که فرد مقابل در عشق خود با شما برابر باشد. هیچ فایده ای ندارد وقتی شما مشتاقانه کسی را دوست دارید، احساس شخص مقابل نسبت به شما سطحی و کم باشد.

شکست عشقی ، خستگی و آشفتگی

وقتی شخصی را که خیلی دوس می دارید، در میانه ی راه شما را ترک می کند از لحاظ روحی ضربه شدیدی می خورید. دائما برآشفته و کلافه می شوید. این یک حالت بسیار رایج از عواقب شکست عشقی است که نسبتا متزلزل و ضعیف است اما گاهی این احساس به قدری شدت می باید که ممکن است شخص دست به خودکشی بزند و به زندگی خود پایان دهد، زیرا ادامه دادن به زندگی بدون عشق را برای خود غیر ممکن می داند. احساس ناامیدی و افسردگی کاملا طبیعی است، اما نباید زندگی شما را نابود کند.

راه های کنار آمدن با شکست عشقی

احساسات خود را بروز دهید.

شما یک ربات نیستید که بی احساس باشد. بنابراین، این حق شماست که احساساتی شوید پس هیچ مشکلی در این احساس دلتنگی شما و بروز آن نیست.

برای کنار آمدن با شکست عشقی، عشق سابق خود را برای همیشه از زندگی خود بیرون کنید.

ذهن و زندگی خود را مشغول کسی که لیاقت شما را ندارد، نکنید. درست است که شما نمی توانید شخصی را که دوست داشتید به راحتی فراموش کنید و طبیعی است که احساس کنید دنیای شما به پای این عشق از بین می رود، اما دیگر کافی است. غم و اندوه را از ذهن خود دور کنید و با انرژی مثبت به زندگی آینده خود نگاه کنید.

به خودتان زمان بدهید.

از راه های کنار آمدن با شکست عشقی این است که به خودتان زمان بدهید. طبیعی است که پس از داشتن یک تجربه تلخ در رابطه خود مدتی غمگین و ناراحت باشید. انتظار نداشته باشید طی یک یا دو روز یا حتی یک هفته به حالت عادی برگردید. نسبت به خود و حالت هایتان صبور باشید و هر مشکلی که در رابطه با احساس خود دارید برطرف سازید. به خود فرصت دهید تا هر آن چه را احساس می کنید، پردازش کنید. اشکالی ندارد که گاهی به عشق سابق خود و علت شکست آن فکر کنید.

بلافاصله برای رفتن به یک رابطه دیگر عجله نکنید یا سعی نکنید شخص جدیدی را برای دوست داشتن پیدا کنید. اول وقت بگذارید تا از پس مشکل فعلی بر آیید.

به مکان های جدید بروید و افراد جدیدی را ملاقات کنید.

آیا رفتن به ساحل را دوست دارید؟ به دریا بروید. به صدای امواج گوش دهید، روی ماسه ها قدم بزنید و لذت ببرید.

آیا پیاده روی را دوست دارید؟ چند روز در هفته با دوستان خود به پیاده روی بروید.

آیا ماهی گیری را دوست دارید؟ به کنار رودخانه یا برکه ای بروید و ساعت ها مشغول ماهی گیری شوید و ذهن خود را سبک سازید.

چنین فعالیت های بیرونی واقعا قلب غمگین شما را سبک می کند. شما این فرصت را دارید تا با دوستانتان و خانواده خود وقت بگذرانید. با کمک به جامعه و ملاقات افرادی که علایقی مشابه علایق شما دارند، احساس خوبی خواهید داشت.

کنار آمدن با شکست عشقی

شکست عشقی خود را انکار نکنید.

از جمله راه هایی که برای کنار آمدن با شکست عشقی پیشنهاد می شود این است که با تمام وجود بپذیرید که در رابطه خود به بن بست خورده اید.

در ابتدا ممکن است که نخواهید باور کنید که عشقتان به پایان رسیده است. در گذشته گیر نکنید. وانمود نکنید که هیچ چیزی تغییری نکرده و عشق شما همان چیزی است که بود. برای ادامه زندگی انکار شکست در عشق سابق خود را ( هم برای خود و هم برای دیگران ) متوقف کنید. ممکن است دیگران از شما درباره ی رابطه تان بپرسند. به آن ها دروغ نگویید. لازم نیست جزئیات را برای همه توضیح دهید اما باید با آن ها صادق باشید. بهتر است بگویید ” ما با هم تفاهم نداشتیم اما ترجیح می دهم بیش از این در مورد آن صحبت نکنم” و سپس موضوع را تغییر دهید.

هرگز عشق سابق خود را چک و کنترل نکنید.

شماره عشق سابق خود را از لیست مخاطبین حذف کنید. هرگز به او پیام ندهید. حتی اگر او به شما پیام داد، به آن پاسخ ندهید.

فعالیت های اجتماعی او را در صفحات مجازی دنبال نکنید. تصاویر عشق سابق شما با دیگران می تواند درد شما را دوباره زنده کند. اگر پس زمینه تلفن شما تصویری از عشق سابقتان است یا چیزی که او را برای شما یادآوری می کند، آن را تغییر دهید. برای همیشه احساسات خود را برای او متوقف کنید زیرا که او شایسته ی احساسات شما نیست.

روی خود تمرکز کنید.

گاهی شکست عشقی می تواند شما را نسبت به همه چیز تلخ و بدبین کند. هرگز اجازه ندهید چنین احساساتی شما را در بر بگیرد. سعی کنید همواره به چیزهای مثبت و اتفاقات خوب فکر کنید.

از مردم دوری نکنید و منزوی نشوید.

با افراد مثبت ملاقات کنید. افراد مثبت به شما این حس را می دهند که هیچ چیز در زندگی شما گم نشده است. همچنین عزیزان و افراد نزدیک شما باعث می شوند تا شما احساس پناه داشتن کنید و بدانید که آن ها از شما محافظت می کنند.

عشق

به فکر برگشت به رابطه قبلی نباشید.

بپذیرید که همه چی تمام شده است. اگر چه ممکن است بپذیرید که عشق شما با شکست روبه رو شده  است، اما ممکن است با خود فکر کنید که اگر چیزهای خاصی را در مورد خود تغییر دهید یا بتوانید همسر سابق خود را قانع کنید که عشق می تواند کار ساز باشد، و دوباره به هم خواهید پیوست. این راه معمولا جواب نمی دهد. سعی نکنید به فکر راه حل های عشق ورزیدن به همسر سابق خود باشید.

در اسرع وقت تمام دارای های عشق سابق خود را به او تحویل دهید. برای مثال، کت زمستانی او را پیش خود نگه ندارید به این امید که سال بعد به آن احتیاج پیدا کند و به سراغ شما بیاید تا مجددا او را ملاقات کنید.

لبخند بزنید و سعی کنید غمگین و ناراحت به نظر نرسید.

گاهی اوقات همسر سابق و یا عشق سابق شما ممکن است وقتی شما در غم غوطه ور می بیند، احساس لذت کند. با شکست خوردن و ناراحت بودن آرزوی بی شرمانه او را برآورده نکنید و موجبات شادی او را فراهم نسازید. موفیقت های خود را نمایان کنید. به او بفهمانید که دیگر برای شما مهم نیست.

خود را فردی خوش شانس بدانید.

شاید اگر با شخصی که شما را رد کرده است ازدواج می کردید، ازدواج موفقی نمی داشتید. یا حتی پس از ازدواج زندگی زناشویی شما آسیب زا می شد و آن زندگی خوبی که برای خود تصور کرده بودید به کابوسی وحشتناک تبدیل می شد. پس با این دیدگاه پیش بروید که شما از گرفتار شدن نجات پیدا کرده اید و خدا را بابت این موضوع شکر گزار باشید. پس دل شکسته نباشید و به زندگی عادی خود ادامه دهید. زمان یک شفا دهنده ی عالی است. یقین داشته باشید روزی عشق واقعی به شما لبخند می زند تا شما را خوشحال کند.

گذشته و سابقه خود را ببخشید.

طبیعی است هنگامی که با خود اعتراف می کنید که دچار شکست عشقی شده اید، احساس عصبانیت یا سر خوردگی کنید. گاهی ممکن است بابت رفتارهایتان خودتان را سرزنش کنید. این عصبانیت و سر خوردگی می تواند استرس شما را بیشتر کند و منفی نگری را وارد زندگی شما کند.

اگر کاری انجام داده اید که باعث از بین رفتن عشق تان شده است یا شما مقصر پایان یافتن رابطه هستید، خودتان را ببخشید. از این تجربه درس بگیرید و برای خوشبخت شدن پیش بروید.

افسردگی

با خودتان خوب رفتار کنید.

عدم مراقبت از خود می تواند احساس خوشبختی را بعد از اتمام یک رابطه بسیار دشوار کند. تحقیقات نشان می دهد چنین شکست هایی می تواند قلب را تضعیف کند، پس با خود رفتار خوبی داشته باشید.

وعده های غذایی متعادل بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت های بدنی منظمی داشته باشید.

برای انجام کاری متفاوت با ظاهر خود وقت بگذرانید. مدل موی جدیدی را امتحان کنید یا به دنبال یک طراحی جذاب برای ناخن هایتان باشید.

این کارها هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی کمک بزرگی به شما می کند.

کمک گرفتن از روانشناس برای مقابله با شکست عشقی

اگر در انجام فعالیت های روزمره مانند غذا خوردن یا خوابیدن مشکلی دارید، ممکن است لازم باشد تا به یک مشاور مراجعه کنید. همچنین اگر مصرف الکل، سیگار و یا مواد مخدر را شروع کرده اید باید با یک مشاور صحبت کنید.

تحقیقات نشان داده است که تغییرات شیمیایی که در بدن پس از پایان یک رابطه عاشقانه رخ می دهد، ممکن است موجب افسردگی در شما شود. در چنین مواردی درمانگر شما ممکن است داروی ضد افسردگی برای کمک به بدن شما در تنظیم تغییرات شیمیایی در حال انجام، تجویز کند.

مشاوره می تواند به شما کمک کند تا بتوانید خوشحال باشید و فقط راهی برای دوست داشتن خودتان است.

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.