ارتباطات اجباری (جدول ضرب کلمات)

روش ارتباطات اجباری از ابتکارات وایتینگ است. این روش افراد را قادر می سازد تا از نسائلی که قبلا درباره آن فکر نکرده اند، ترکیباتی را بوجود آورند. شرط تسلط بر این روش توانایی در تداعی تصویر است که زیر بنای این روش است. شما از عالم واقع فراتر رفته و روابط تخیلی و غیرواقعی در ذهنتان تصور می کند. مثلا بین تلویزیون و پرواز اینگونه ارتباط ایجاد کنید: تلویزیونی که بال دارد و پرواز می کند. پس مفهوم ارتباط اجباری این است که در ذهنتان ارتباطی بین دو یا چند چیز ایجاد کنید. به طوری که در عالم واقع وجود نداشته باشد.
جدولی تهیه کنید که ستون سمت چپ آن شامل واژه های مورد علاقه و سطر بالای آن دربرگیرنده تغییراتی باشد که می خواهید اعمال کنید. حال مانند جدول ضرب اینها را دوبه دو با هم ترکیب کنید.
صورت دار جوشیده کفش دار پیراهن دار
مداد کفش دار مداد
کفش جوشیده کفش
پیراهن کفش دار پیراهن
عینک صورت دار عینک جوشیده عینک
کلاه جوشیده کلاه
ممکن است تمرین بالا برای شما بی معنی باشد. اما در نظر داشته باشید که این کار، به افزایش قدرت تصورتان کمک شایانی کرده و همچنین این توانایی را در شما به وجود می آورد که با ترکیب دو مفهوم به مفهوم یا مفاهیم جدیدتر دست یابید. اینک می توانید موضوعی هدف دار انتخاب کرده و روش حدول ضرب کلمات را برای آن اجرا کنید. افرادی که خلاقیت بالایی داشته اند این روش را بسیار مفید دانسته اند. حالجدولی از کلمات، مثلا عنوان های سینمایی یا غذایی انتحاب کرده و برای رسیدن به مفاهیم جدید، روش فوق را اجرا کنید.

امتیاز 1 (2 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.