نویسندگی برای کودکان

نویسندگی برای کودکان اغلب به عنوان شکل خاصی از نویسندگی و یک ژانر کاملا جداگانه در نظر گرفته می شود . با این حال، این شکل از تفکر کاملا صحیح نیست. درست است که نویسندگی برای کودکان از جهاتی مانند طول متن و استفاده از تصاویر با دیگر انواع نوشتن تفاوت دارد اما با این حال، از جهات دیگر بسیار شبیه به نویسندگی خلاق است.

نوشتن در محیط کار

نکات مهم نویسندگی برای کودکان

این صفحه نکات و ایده هایی در مورد نحوه نوشتن یک کتاب جذاب برای کودکان ارائه می دهد. موارد ذکر شده در این نوشته این بیشتر در مورد داستان کاربرد دارد، اما برخی از ایده های آن برای کتاب های غیر داستانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

یافتن ایده خود و منحصر به فرد ساختن آن

متیو جان فاکس، ویراستار کتاب کودکان، می گوید یکی از دلایل اصلی رد ایده های کتاب کودکان این است که آن ایده قبلاً توسط دیگر نویسندگان به نگارش درآمده است.

برای جلوگیری از این امر، او پیشنهاد می کند که باید بهترین ایده خود را انتخاب کنید و آن را در یک عبارت خلاصه کنید. سپس می توانید در آمازون یا گوگل عبارت خود را جستجو کنید. نتایج این جستجو کتاب های دیگری را که موضوعات مشابه دارند، به شما نشان می دهد.

سپس می توانید از این اطلاعات برای اصلاح ایده خود استفاده کنید و آن را منحصر به فرد کنید.

نکته ی مهم!
اگر کتابهای مشابه دیگری در حال حاضر وجود دارند، لزوماً چیز بدی نیست. این امر نشان می دهد که ایده ی پرطرفداری را انتخاب کرده اید. فقط باید مطمئن شوید ایده ی شما ویژگی های منحصر به فردی دارد.

به عنوان مثال، ممکن است شخصیت اصلی خود را تغییر دهید، یا از یک دید دیگری بنویسید، یا داستان خود را برای یک بازه زمانی یا موقعیت جغرافیایی متفاوت بنویسید.

تصمیم گیری در مورد مخاطبان خود

به طور کلی توصیه می شود در مورد سن مخاطبان مورد نظر خود تصمیم بگیرید، زیرا این امر بر محتوا، زبان و طول کتاب شما تأثیر می گذارد.

شما می توانید یک کتاب کودک با هر ژانری برای هر گروه سنی بنویسید، به شرط آن که هدف خود را به درستی انتحاب کنید.

نویسندگی آنلاین و تولید محتوا

به طور کلی كتابهای كودكان كوچک تر واژه های كمتر و تصاوير بيشتری دارند. در واقع شما برای ساختن یک داستان قوی به کلمات زیادی احتیاج ندارید.

داستان های بدون کلمه!

برخی از بهترین کتابهای تصویری تقریباً هیچ کلمه ای ندارند. این کتاب ها داستان را به کمک تصاویر و شاید دو سه عبارت بیان می کنند.

حداکثر تعداد کلمات برای یک کتاب تصویری 1000 کلمه است و به نظر می رسد هر چه تعداد کمتر باشد، بهتر است. هنگامی که برای خوانندگان هفت ساله و بالاتر کتاب می نویسید؛ تعداد کلمات افزایش می یابد، اما همچنان باید در تلاش باشید تا زمانی که به داستان های نوجوانان نرسیدید، تعداد کلمات را زیر 10،000 نگه دارید.

توسعه شخصیت ها در نویسندگی برای کودکان

به طور کلی، هنگام نویسندگی برای کودکان به یک یا دو شخصیت اصلی خوب (کسی که خوانندگان شما به او اهمیت می دهند) نیاز دارید. این کار آنها را به دنبال کردن داستان تشویق می کنند تا متوجه شوند چه اتفاقی برای آن شخصیت ها می افتد.
شما باید جنسیت و سن شخصیت های خود را در نظر بگیرید. زیرا این عوامل مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
هنگام انتخاب سن شخصیت های خود، به یاد داشته باشید که اکثر کودکان دوست دارند درباره شخصیت هایی که از آنها بزرگتر است بخوانند. به عنوان مثال، کتابهایی که برای کودکان پنج تا هشت ساله طراحی شده اند، به طور کلی حاوی شخصیت هایی هستند که 10 یا 11 سال سن دارند.

طرح داستان خود

به طور کلی، کودکان می خواهند و نیاز دارند که شما به سرعت به سراغ اصل موضوع بروید.

آنها داستان ها و توضیحات مفصل زیادی نمی خواهند. صادقانه بگویم، این امر در مورد بسیاری از بزرگسالان نیز صادق است اما در کودکان همیشگی است.

نکته اصلی، این است که مستقیماً وارد داستان خود شوید. اطمینان حاصل کنید که مشکل یا اقدام اصلی زودتر و ترجیحا در صفحه ی اول معرفی شده است.

سپس طرح شما حول محور چگونگی حل مشکل توسط شخصیت های اصلی شما می چرخد ​​و معمولاً بر یک سری موانع غلبه می کند.

نکته کلیدی در اینجا این است که تعداد موانع مناسبی را که از سطح دشواری درستی برخوردار هستند، انتخاب کنید و یک راهی برای شخصیت هایتان پیدا کنید تا بر آن موانع غلبه کند. غلبه بر مشکلات ممکن است از طریق کمک شخص یا چیزی باشد، یا شخصیت اصلی خود به سادگی مشکلات را حل کند.

انتخاب کلمات در نویسندگی برای کودکان

انتخاب کلمات در کتاب های کودکان امری کلیدی است. شما باید کلمات را به درستی انتخاب کنید. کلماتی که به راحتی و بدون نیاز به فرهنگ لغت قابل درک هستند و در عین حال یک پیچیدگی خاصی دارند تا برای کودکان جالب باشند.

در بسیاری از کتابهای کودکان از تکرار عبارات، ایده ها یا اصوات (از طریق قافیه) به عنوان راهی برای ایجاد علاقه استفاده می شود. این تکنیک همچنین برای ایجاد تداوم در خواندن خوب است و کتاب را به یاد ماندنی تر می کند.

به یاد داشته باشید که عنوان خود را با دقت انتخاب کنید. استفاده از واج آرایی یا کلمات هم صدا ایده ی خوبی است.

نویسندگی برای کودکان3

طراحی و تصویرسازی

طراحی، چیدمان و تصاویر در کتاب کودک بسیار مهم است.

اگر در حال نوشتن کتاب کودک هستید، ممکن است ایده ای در مورد تصاویر و چیدمان آن ها داشته باشید. برای توسعه ایده های خود با یک تصویرگر و یا طراح حرفه ای کار کنید. آن ها می تواند از ایده شما استفاده کنند و آن را عملی سازند.

شما همچنین نیاز به ویرایشگر دارید.

ک ویراستار باتجربه را انتخاب کنید، که قبلاً کتابهای کودکان را منتشر کرده است.

و در نهایت…

مهمترین بخش هر نوشتنیی، از جمله نویسندگی برای کودکان، ادامه دادن است.

سارا وب، نویسنده کودکان توصیه می کند که تفاوت اصلی بین نویسندگان موفق و غیرموفق در پشتکار و انعطاف پذیری آن ها است. به نوشتن ادامه دهید و در مسیر موفق شدن پیش روید.

امتیاز 2 (3 مشارکت)
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.