نکاتی برای بهبود زندگی جنسی که کسی به شما نگفته است!

اگر به سلامت رابطه خود و تماس جنسی با شریکتان اهمیت می‌دهید این مقاله را از دست ندهید!

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی؛ با این ترفندها از رابطه گرم و صمیمی‌تان نهایت لذت را ببرید!

چه مشکلتان بزرگ باشد و چه کوچک، چه به نکاتی برای بهبود زندگی جنسی خود نیاز داشته باشید و چه صرفا برای کنجکاوی یا بررسی رابطه تان این مقاله را بخوانید، خوب است بدانید که کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای برگرداندن شور و شوق زندگی جنسی‌تان و بازگشت به مسیر درست انجام دهید. سلامت جنسی شما با سلامت کلی ذهنی، جسمی و عاطفی شما همراه است. برقراری ارتباط با شریک زندگی خود، حفظ یک سبک زندگی سالم و حفظ گرمای رابطه همیشه آسان نیست و نیاز به کمک دارد!

لذت بردن از یک زندگی جنسی راضی کننده

ارتباط جنسی؛ به این واژه فکر کنید! این کلمه می تواند طیفی گشترده از احساسات را برانگیزد. از عشق، هیجان و حساسیت گرفته تا اشتیاق، اضطراب و ناامیدی. این واکنشها به اندازه تجارب جنسی مردم جهان متنوع است. بعلاوه، بسیاری از افراد در طی یک زندگی جنسی که چندین دهه طول می کشد، با همه این احساسات و بسیاری دیگر مواجه خواهند شد.

اما واقعاً رابطه جنسی چیست؟

بهبود زندگی جنسی

در یک سطح، سکس و رابطه جنسی فقط عملکرد بدنی هورمونی محور است که برای ماندگاری و بقای نسل ما طراحی شده است. البته، این دیدگاه محدود، پیچیدگی پاسخ جنسی انسان را دست کم می گیرد. علاوه بر نیروهای بیوشیمیایی و هورمون‌ها، تجربیات و انتظارات شما به شکل گیری جنسیت شما کمک می کند. درک شما از خود به عنوان یک موجود جنسی، افکار شما در مورد اینکه چه چیزی رابطه جنسی راضی کننده ای ایجاد می کند و رابطه شما با شریک زندگی از عوامل اساسی در توانایی شما در ایجاد و حفظ یک زندگی جنسی کامل است.


مقاله مرتبط: تقویت رابطه با روانشناسی مثبت


نکاتی برای بهبود زندگی جنسی؛ صحبت با شریک زندگی خود

بسیاری از زوج ها حتی در بهترین شرایط صحبت از رابطه جنسی را دشوار می دانند. وقتی مشکلات جنسی رخ می دهد، احساس آسیب، شرم، گناه و کینه می تواند مکالمه را کاملاً متوقف کند. از آنجا که ارتباط خوب سنگ بنای یک رابطه سالم است، برقراری گفتگو اولین قدم نه تنها برای داشتن یک زندگی جنسی بهتر، بلکه برای پیوند عاطفی نزدیکتر است. در اینجا چند نکته برای پرداختن به این موضوع حساس آورده شده است.

زمان مناسب برای صحبت را پیدا کنید

بهبود زندگی جنسی

مکالمات جنسی دو نوع است: مکالمه ای که در اتاق خواب دارید و مکالمه ای که در جای دیگر انجام می دهید. کاملاً مناسب است که به همسرتان بگویید چه چیزی در میانه عشق ورزیدن احساس خوبی دارد، اما بهتر است صبر کنید تا در محیط خنثی تری قرار بگیرید تا در مورد مسائل بزرگتر، مانند میل جنسی ناسازگار یا مشکلات ارگاسم، بحث کنید.

از انتقاد بپرهیزید

به جای تمرکز روی نکات منفی، از جملاتی مانند این استفاده کنید: “من واقعاً آن کار را دوست دارم، تو همیشه مرا به وجد می‌آوری، این کار تو مرا دیوانه می‌کند”. به یک مسئله جنسی به عنوان مشکلی که باید با هم حل شود نزدیک شوید و نه جنگی برای تعیین تقصیر.

به همسر خود در مورد صحبت راجع به تغییرات بدن اعتماد کنید

اگر گرگرفتگی باعث آزارتان می شود یا یائسگی باعث خشک شدن واژن شده است، در مورد این موارد با همسرتان صحبت کنید. خیلی بهتر است که او بداند که واقعاً چه اتفاقی می افتد تا اینکه این تغییرات جسمی را به عنوان عدم علاقه تفسیر کند.

صادق باشید

بهبود زندگی جنسی

ممکن است فکر کنید با ساختن ارگاسم دروغین و تظاهر به لذت بردن از احساسات شریک زندگی خود محافظت می کنید. صحبت درمورد هر مسئله جنسی به همان اندازه چالش برانگیز است، وقتی مسئله زیر سالها دروغ، آسیب و کینه به خاک سپرده شود، حل کردن آن روز به روز سخت‌تر می‌شود.

به‌خاطر عملکرد جنسی از عشق و محبت نکاهید!

جو مراقبت و لطافت ایجاد کنید. شریکتانلمس کنید و ببوسید. خود یا شریک زندگی خود را به خاطر مشکلات جنسی خود سرزنش نکنید. در عوض بر حفظ صمیمیت عاطفی و جسمی در روابط خود تمرکز کنید.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی؛ استفاده از استراتژی های خودیاری

درمان مشکلات جنسی اکنون بیش از گذشته آسان است. در صورت نیاز به داروهای انقلابی و درمانگران جنسی متخصص، در آنجا هستند. اما ممکن است با انجام چند تنظیم در سبک عشق ورزی خود بتوانید مسائل جزئی جنسی را حل کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید.

خود را آموزش دهید

برای هر نوع مسئله جنسی، بسیاری از مطالب خوب خودیاری در دسترس است. در اینترنت یا کتابفروشی محلی خود بگردید، چند منبع مربوط به شما را انتخاب کرده و از آنها برای کمک به شما و شریک زندگی خود در جهت آگاهی بهتر از این مشکل استفاده کنید. همچنین می توانید از مشاوره جنسی یا کمک از یک سکس تراپیست بهره بگیرید.


پیشنهاد نویسنده: مهارت های داشتن زندگی جنسی سالم


درباره حریم خصوصی و استفاده از اینترنت نگران نباشید

اینترنت منبع ارزشمندی از انواع اطلاعات از جمله کتابها و سایر محصولات (مانند اسباب بازی های جنسی) است که می تواند زندگی جنسی شما را ارتقا بخشد. اگرچه این امر بدیهی است، اما برای جلوگیری از خجالت احتمالی کارفرمای خود، که احتمالاً می تواند سابقه جستجوی شما را ردیابی کند، هرگز از رایانه محل کار خود برای انجام چنین جستجوهایی استفاده نکنید.

به خودتان وقت بدهید

بهبود زندگی جنسی

با افزایش سن، پاسخ های جنسی شما کند می شود. شما و شریک زندگی خود می توانید با یافتن یک محیط آرام ، راحت و بدون وقفه برای رابطه جنسی، شانس موفقیت خود را بهبود ببخشید. همچنین، درک کنید که تغییرات جسمی در بدن شما به این معنی است که برای تحریک و رسیدن به ارگاسم به زمان بیشتری احتیاج دارید. وقتی به آن فکر می کنید، صرف زمان بیشتر برای رابطه جنسی چیز بدی نیست ؛ استفاده از این نیازهای جسمی در کارهای عاشقانه شما می تواند دریچه ای برای نوع جدیدی از تجربه جنسی باز کند.

از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌ها استفاده کنید

غالباً، خشکی واژن که در دوران یائسگی شروع می شود به راحتی با مایعات روان کننده و ژل قابل اصلاح است. این ابزار را آزادانه استفاده کنید تا از رابطه جنسی دردناک اجتناب کنید. سایر گزینه ها را نیز می توانید با پزشک خود در میان بگذارید.

محبت جسمی را حفظ کنید

بهبود زندگی جنسی

حتی اگر خسته یا ناراحت هستید یا توان محبت کردن ندارید، فراموش نکنید که بوسیدن و نوازش کردن برای حفظ پیوند عاطفی و جسمی ضروری است.


همچنین بخوانید: راهکارهایی برای داشتن رابطه سالم


لمس کردن را تمرین کنید

تکنیک های تمرکز احساسی که درمانگران جنسی و سکس تراپیست‌ها استفاده می کنند می توانند به شما کمک کنند تا صمیمیت جسمی را بدون احساس فشار دوباره برقرار کنید. بسیاری از کتابها و فیلمهای آموزشی خودآموز، تغییراتی را در این تمرینات ارائه می دهند. همچنین ممکن است بخواهید از شریک زندگی خود بخواهید طوری شما را لمس کند که دوست دارد لمس شود.

موقعیت های مختلف را امتحان کنید

ایجاد رپرتواری از موقعیت های مختلف جنسی نه تنها علاقه به عشق ورزی را افزایش می دهد ، بلکه می تواند به غلبه بر مشکلات نیز کمک کند. به عنوان مثال، افزایش تحریک در نقطه G که هنگام دخول از پشت اتفاق می افتد، می تواند به زن در رسیدن به ارگاسم کمک کند.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی؛ نقطه G

نقطه G یا نقطه گرافنبرگ، به نام متخصص زنان و زایمان که اولین بار آن را شناسایی کرد، تلی از بافت اسفنجی فوق العاده حساس است که در سقف واژن، درست در قسمت ورودی قرار دارد. تحریک مناسب نقطه G می تواند ارگاسم شدید ایجاد کند. به دلیل دشوار بودن محل دسترسی و تحریک موفقیت آمیزتر آن به صورت دستی، نقطه G برای اکثر زنان در حین رابطه واژینال به طور معمول فعال نمی شود. در حالی که این امر برخی از افراد بدبین را به شک در وجود آن سوق داده است، تحقیقات نشان داده است که نوع دیگری از بافت در این مکان وجود دارد.

بهبود زندگی جنسی

برای اینکه بتوانید نقطه G خود را پیدا کنید باید تحریک جنسی شوید. برای یافتن آن ، سعی کنید انگشت خود را به حالت نشانه گیری در امتداد سقف واژن خود بمالید، در حالی که در حالت چمباتمه زدن یا نشستن هستید، یا از شریک زندگی خود بخواهید تا سطح فوقانی واژن خود را ماساژ دهد تا زمانی که متوجه یک منطقه حساس به خصوص شوید. بعضی از خانم ها حساس تر هستند و می توانند به راحتی نقطه را پیدا کنند، اما برای برخی دیگر دشوار است.

اگر به راحتی نمی توانید آن را پیدا کنید، نگران نباشید. در هنگام مقاربت، بسیاری از زنان احساس می کنند که نقطه G می تواند به راحتی هنگام ورود مرد از پشت به راحتی تحریک شود. برای زوج هایی که با مشکلات نعوظ روبرو هستند، بازی با نقطه G می تواند یک نکته مثبت در عشق ورزی باشد.

تحریک دهانی کلیتوریس همراه با تحریک دستی نقطه G می تواند یک ارگاسم بسیار شدید به زن بدهد.

تخیلات و فانتزی‌های خود را بنویسید

این تمرین می تواند به شما کمک کند فعالیت های احتمالی را که فکر می کنید می تواند برای شما یا شریک زندگی شما باشد، جستجو کنید. سعی کنید به یک تجربه یا فیلمی فکر کنید که شما را تحریک کرده و سپس خاطره خود را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. این امر خصوصاً برای افراد کم میل بسیار مفید است.

سعی کنید آرام باشید

بهبود زندگی جنسی

قبل از برقراری رابطه جنسی، با یکدیگر کاری آرامبخش انجام دهید، مانند انجام یک بازی یا بیرون رفتن برای یک شام خوب. یا تکنیک های آرام سازی مانند تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را امتحان کنید.

حفظ سلامتی برای بهبود رابطه جنسی

سلامت جنسی شما با سلامت کلی ذهنی، جسمی و عاطفی شما همراه است. بنابراین =، همان عادات سالم که برای فرم بدن خود به آن اعتماد می کنید، می تواند به بهبود زندگی جنسی شما نیز منجر شود.

ورزش، ورزش، ورزش!

فعالیت بدنی قبل از هر چیز در بین رفتارهای سالم است که می تواند عملکرد جنسی شما را بهبود بخشد. از آنجا که تحریک بدنی به جریان خون خوب بستگی دارد، ورزش هوازی (که قلب و رگ های شما را تقویت می کند) بسیار مهم است. و ورزش دارای مزایای دیگری از سلامتی است، از جلوگیری از بیماری های قلبی، پوکی استخوان و برخی از انواع سرطان گرفته تا بهبود روحیه و کمک به شما برای داشتن خواب بهتر در شب.

سیگار نکشید

بهبود زندگی جنسی

سیگار کشیدن زمینه ابتلا به بیماری عروق محیطی را فراهم می‌کند که بر جریان خون به آلت تناسلی، کلیتوریس و بافت های واژن تأثیر می گذارد. بعلاوه، زنانی که سیگار می کشند دو سال زودتر از افراد غیر سیگاری یائسه می شوند.


این نوشته را از دست ندهید! بهبود رابطه جنسی در زندگی زناشویی


بازیگوش و عاشق باشید!

یادداشت های عاشقانه را در جیب شریک زندگی خود بگذارید تا بعدا پیدا کند. با هم حمام کنید. مانند دو کودک با هم بازی کنید!

سخن پایانی

بهبود زندگی جنسی

هیچ کس و هیچ چیز جایگزین رابطه جنسی و شریک زندگی شما نمی‌شوید. زیر درختی در دامنه تپه برای هم شعر بخوانید. یکدیگر را بدون موقعیت خاصی با گل غافلگیر کنید. با هم صحبت کنید و صمیمی باشید. مهمترین ابزاری که در اختیار دارید نگرش شما درباره رابطه جنسی است. با داشتن اطلاعات خوب و چشم انداز مثبت، می‌توانید زندگی جنسی سالمی را برای سالهای طولانی حفظ کنید و آن را بهبود بخشید.

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.