دست خط شما چه چیزی از شما می گوید؟

آیا تا به حال دست نوشته های خود را با دوستان خود مقایسه کرده اید احتمالت متوجه تفاوت هایی شده اید، برخی خیلی زیبا هستند، برخی خیلی درشت هستنئ و برخی خیلی ریز هستند. یک علم کامل در برای آنالیز دست خط بنام Graphology وجود دارد، و از آن برای اهداف مختلف استفاده می شود، از غربالگری کارمندان بالقوه برای سازگاری با تحقیقات جنایی و سایر موارد گرینشی …

دست خط شما مانند اثر انگشت شماست. اثر انگشت منحصر به فرد است. جالب اینجاست که دستخط شما تصویری از ذهنیت فعلی، فرآیندهای فکر و شخصیت های منحصر به فرد شخصیت شما را نشان می دهد. اگرچه تجزیه و تحلیل دست نوشته ها تا رمز گشایی ذقیق بسیار فاصله دارد، اما با ارائه توصیف های خوبی در مورد خود و عزیزان، ارزش جالب توجهی دارد.

قبل از شروع مطالعه این مقاله از جعبه ابزار ذهنی جمله ای را بنویسید. ما پیشنهاد می کنیم: “روباه قهوه ای آسان از روی سگ تنبل می پرد.” سپس به خواندن ادامه دهید تا آنچه را که دست خط شما در مورد شما می گوید، را بررسی کنیم.

دست خط شما چه چیزی از شما می گوید؟

اندازه دست خط شما

اندازه دست خط ما نشان دهنده عزت نفس و خودآگاهی فرد است. این مهمترین ویژگی برای جستجوی در اندازه است، زیرا معمولاً با گذشت زمان تغییر نمی کند.

دست خط بزرگ نشان دهنده اعتماد بنفس بالا و عزت نفس فردی است. این فرد، مردم گرا است و اغلب می خواهد دیگران را درک کند و توجه کند. برعکس، دست خط کوچک می تواند به معنای این باشد که فرد خجالتی، و با تفکرات دقیق و جزیی است.

دست خط متوسط ​​نشان می دهد که فرد به خوبی می تواند خود را تنظیم کند و سازگار باشد.

فاصله بین کلمات

مطابق گفته کلاین (2007)، فاصله بین دو کلمه نشانگر این است که ما نسبت به افراد دیگر چقدر نزدیک یا چقدر فاصله داریم. بنابراین، فضای خالی بین دو کلمه، تجلی روشنی از ناخودآگاه است.

افرادی که از آزادی و استقلال خود لذت می برند و دوست ندارند و دوست دارند حریمی برای خود داشته باشند، تمایل دارند با فاصله و شکاف زیادی بین کلمات بنویسند. همچنین، افرادی که تمایل به تنها بودن ندارند و بعضی اوقات مزاحم هم هستند، تمایل دارند که بین کلمات فاصله کمی بگذارند.

کج کردن کلمات

آیا می دانید شیب در نوشته نه تنها ویژگی های روانی شخص را نشان می دهد بلکه وضعیت احساسی حال حاضر او را نیز نشان می دهد؟ به همین دلیل همیشه می تواند تغییر کند!

گرایش به نوشتن به سمت راست در هنگام نوشتن یک شخص، نشان می دهد که او دوستانه، احساساتی، پذیرای تجربیات جدید و بسیار دوستانه است. از طرف دیگر، شیب دادن به سمت چپ نشان می دهد که فرد تمایل به درون گرایی و محفوظ تر بودن دارد دارد و عموما ترجیح می دهد در پشت صحنه کار کند.

اگر کسی بدون کج کردن بنویسد، نشان می دهد که او تمایل دارد منطقی، و عمل گرا باشد.

چگونه “آ” های خود را می نویسید؟

با توجه به اینکه کلاه حرف “آ” شکل بسیار کوچکی است، اما می تواند چیزهای زیادی درباره شما بگوید. اگر فرد ترجیح دهد با فاصله کلاه “ا” را بگذارد، این نشان می دهد که او تمایل به تخیلی بودن دارد. در حالی که، افرادی که کلاه “ا” را نزئیک می گذارند، ممکن است در آنچه می گویند یا انجام می دهند، دقیق باشند، سازمان یافته باشند و تأکید کنند.

راه عبور از “گ” شما

نحوه نوشتن “گ” نشان دهنده اراده در افراد، توانایی انجام اهداف تعیین شده و پایداری در رسیدن به آرمان ها است.

عبور با فاصله زائده از بالای “ک” بیانگر این است که فرد اهداف بزرگی دارد، می تواند جاه طلب باشد و عزت نفس خوبی داشته باشد. اگر زائده درست در وسط قرار داشته باشد، او تمایل به اعتماد به نفس دارند و در خود احساس راحتی می کنند.

تمایل به فاصله خیلی کم نشان می دهد که او بسیار مصمم و مشتاق است، اما ممکن است در بعضی مواقع لجوج باشند. از طرف دیگر ، زائده های کوتاه تمایل به تنبلی و عدم اراده برای انجام کارها دارند.

حاشیه نوشته ها

نحوه استفاده از فضا می تواند چیزهای زیادی را در مورد دیدگاه شخص، جامعه پذیری، توانایی برنامه ریزی، سازماندهی و تنظیم قوانین به ما بگوید.

حاشیه سمت چپ غالباً نشانه ای از درک مردم از گذشته و نحوه عملکرد آن در رفتار امروز است. افرادی که حاشیه چپ را کم فاصله می گذارند، به گذشته خود تمایل دارند و در تصمیم گیری ها از آنها تاثیر می پذیرند. از طرف دیگر، حاشیه چپ پهن نشان می دهد که فرد مشتاق است از گذشته خود رها شود و آینده را در آغوش بگیرد و در معرض تجربیات جدید قرار گیرد.

به طور مشابه، حاشیه راست هم در مورد نگرش شخص به آینده به ما می گوید. افرادی که حاشیه راست را باریک رها می کنند، تمایل دارند آینده را در آغوش بگیرند، در حالی که یک حاشیه راست پهن نشان می دهد که فرد نسبت به آینده محتاط است و ثبات فعلی را ترجیح می دهد.

این 6 نشانه دست خط همیشه وجود. با این نشانه ها شناخت خوبی نسبت به خودتان بدست می آورید. و می توانید در محیط دوستان و کار حساب شده با دیگران رفتار کنید.

منابع:

Abadi, M. (2018). Here’s what handwriting analysts say about the signatures of Bill Gates, Mark Zuckerberg, and 13 more successful people. Business Insider. Retrieved 17 June 2020, from https://www.businessinsider.com/bill-gates-mark-zuckerberg-handwriting-analysis-signature-2018-6.

Gal, S. (2018). What your handwriting says about you. Business Insider. Retrieved 17 June 2020, from https://www.businessinsider.com/what-your-handwriting-says-about-you-2014-7#line-spacing-9.

Klein, F. (2007). Gestalt Graphology: Exploring the Mystery and Complexity of Human Nature Through Handwriting Analysis [Ebook]. United States of America. Retrieved 17 June 2020, from https://books.google.com.sg/books?id=lgWhtfl72ysC&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.

Steber, C. (2017). 15 fascinating things your handwriting reveals about you. Business Insider. Retrieved 17 June 2020, from https://www.businessinsider.com/15-fascinating-things-your-handwriting-reveals-about-you-2017-3.

The Infographics Show. (2019). What Does Your Handwriting Say About Your Personality?[Video]. Retrieved 17 June 2020, from https://www.youtube.com/watch?v=InhrqqYXDmw.

What Does Your Handwriting Say About You? [ Infographic ] | National Pen. Pens.com. Retrieved 17 June 2020, from https://www.pens.com/handwriting-infographic.

What is the meaning of Slanted Handwriting. Handwriting & Graphology. (2016). Retrieved 17 June 2020, from https://www.handwriting-graphology.com/slanted-handwriting/.

What Margins Say – Psychologist World. Psychologistworld.com. (2020). Retrieved 17 June 2020, from https://www.psychologistworld.com/graphology/margins.

امتیاز 1 (1 مشارکت)
مطالب مرتبط
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    با سلام عالی بود و کاش بیشتر و کاملتر بود در صورت امکان کتابی در این زمینه معرفی کنید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.