روانشناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی چه حسی در شما ایجاد می کند؟ نارنجی می تواند رنگی بسیار قوی و پرانرژی ای باشد. مانند زرد و قرمز، می تواند بسیار جلب توجه کند، شاید به همین دلیل است که اغلب در تبلیغات استفاده می شود. سایت جعبه ابزار ذهنی قصد دارد در ادامه این مطلب در رابطه با روانشناسی رنگ نارنجی برای شما اطلاعاتی را فراهم کند.

مردم اغلب نارنجی را روشن، شاد و نشاط آور توصیف می کنند. در برخی موارد، به نظر می رسد خیلی روشن و طاقت فرسا باشد. دقیقاً مانند بنفش، نارنجی هم تمایل دارد که یک رنگ بحث برانگیز باشد. مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفر هستند.

روانشناسی رنگ نارنجی
روانشناسی رنگ نارنجی

نارنجی ترکیبی از زرد و قرمز است و یک رنگ پرانرژی محسوب می شود. نارنجی احساس هیجان، اشتیاق و گرما را به ذهن متبادر می کند. از نارنجی اغلب برای جلب توجه استفاده می شود، مانند علائم راهنمایی و رانندگی و تبلیغات.

نارنجی پرانرژی است و شاید به همین دلیل است که بسیاری از تیم های ورزشی از رنگ نارنجی در لباس  و مارک خود استفاده می کنند.

نارنجی همچنین رنگ غروب آفتاب و میوه هایی مانند پرتقال و نارنگی است، بنابراین بسیاری از افراد ممکن است این رنگ را با زیبایی غروب خورشید یا طعم طراوت مرکبات مرتبط کنند.

نارنجی همچنین به پاییز و رنگ برگ ها و کدو تنبل های در حال مرگ مرتبط است.

این رنگ همچنین به شدت با هالووین در ایالات متحده مرتبط است، بنابراین گاهی اوقات می تواند یک ارتباط تیره یا حتی کارتونی داشته باشد.

نارنجی چه حسی در شما ایجاد می کند؟ آیا رنگ نارنجی را با برخی از خصوصیات یا شرایط خاص مرتبط می دانید؟ لازم به یادآوری است که نمادگرایی و ارتباط رنگ نارنجی جهانی نیست. اختلافات فرهنگی غالباً در ارتباط افراد با رنگ نقش دارد. در ایالات متحده، مردم ممکن است نارنجی را با لباس فرم زندان مرتبط کنند، در حالی که در کشورهای دیگر این امر به سلطنت و معنویت مرتبط است.

نارنجی معنوی است

در روانشناسی رنگ نارنجی  یه این نتیجه می توان رسید که این رنگ باعث می شود که به معنویت و عطوفت فکر کنیم.

نارنجی پرانرژی است

“نارنجی بسیار پرانرژی است، برای جلب توجه استفاده می شود، پر زرق و برق و پاپ آرتیست است، مشتاقانه، گرم و کمی کودکانه است. همچنین نارنجی مرا به یاد پاییز، گربه ها و لاله ها می اندازد.”

رنگ نارنجی چگونه بر احساس و رفتار ما تأثیر می گذارد؟

نارنجی جلب توجه می کند

“نارنجی رنگ زندگی دوست داشتنی و سرزندگی است. نارنجی واکنش مشتاقانه و احساسات پرانرژی را در درون فرد ایجاد می کند. اگر نارنجی یکی از رنگ های مورد علاقه شما باشد، پس شما عاشق مردم هستید و دارای معاشرت هستید. نارنجی احساسات شادی و احساسات انرژی بخشی را برای من ایجاد می کند. من این رنگ را دوست دارم. این رنگ مشخصی است که باید در هنگام دوستانه و اجتماعی بودن و هنگام نیاز به روشن شدن روز خود داشته باشید.”

نارنجی خوشحال است

“رنگ مورد علاقه من نارنجی است زیرا احساس روزهای گرم و آفتابی را به ذهن متبادر می کند. این رنگ روشن و شاد است و همچنین باعث می شود که به عشق، با تمام تجلیات آن فکر کنم. من به دالای لاما فکر می کنم، با لباس های نارنجی روشن و پر از خیر و صلح “


در رابطه با سایر رنگ ها هم بخوانید:

امتیاز دهید
مطالب مرتبط
نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 14 =